Kunming - nationaldagslovsvecka

Hej!

Jag lever fortfarande!

Vädret har varit tråkigt den senaste veckan och vårt fönster är fortfarande inte lagat! Det gör det ganska fuktigt inne i rummet.

Idag har jag och Simon prommenerat till en stor datormarknad. Det tog kanske en halvtimme, men han sa att det skulle ta max tio minuter... Hur som helst så fick jag tag på en extern hårddisk 1000gb för ganska lite. Prutade hårt och fick tillslut den för det jag ville. Jag är nöjd! :)

Har inte tagit några nya bilder, men det har Simon. Fast... De ligger fortfarande i hans kamera och på min dator har jag inget program att konvertera hans bilder. Så det får gått vänta på att han fixar.

I går (fredag) gick jag och Simon till en pizzeria. Vi var trötta på kantinmat så vi ville prova något nytt! Där fanns det vanliga pizzor och så fanns det lite mer ovanliga pizzerior. Vi beslöt oss för att prova en pizza som vi antog skulle smaka bra (en vanlig vegetarisk med svamp) och så ville vi prova en galen. Den galna blev pizza med choklad (nutella) och banan! Helt tokigt! Det var alltså en vanlig pizza med tomatsås och ost, fast istället för skinka och sånt så hade de laggt på choklad och banan! Kan meddela att det faktiskt var helt okej! Fast, det smakade mer som en efterrätt :P

Annars har det inte hänt så jättemycket.

Vi har fått reda på när vi har lov och när vi har prov. Och lovet har vi 9/1-12/2, alltså en hel månad :) Så nu håller jag och Simon på att fundera hur vi vill göra. Ska någon hälsa på, ska vi åka hem, eller ska vi resa runt? Inte ett helt enkelt beslut! Vi får se hur det går!

Nu ska jag försöka sova. Det är party i korridoren, så vi får se hur det går. Men, jag har mina öronproppar under kudden så att jag när som helst ska kunna ta fram dem. Och de behövs!


Godnatt!
Emma



 





Jag saknar förresten min bebis! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback