Två dagar.

2 dagar kvar!! Sen är det söndag och jag åker hem!
Kommer åka vid 14.50 från Pekings flygplats, det är kl08 svensk tid. Och jag kommer landa vid 21.35 svensk tid på Arlanda, det är kl04 på måndag morgon kinesisk tid. Tror ni jag kommer vara zonkad i huvudet när jag kommer fram eller??

Jag och Simon håller nu på att försöka knyta ihop alla lösa trådar häri Changchun innan vi åker hem. Inte det lättast. Det svåraste är nog att få tiden att räcka till! Har spenderat förmiddagen med att frenetiskt försöka få ner alla mina saker i min resväska och uppmanar dem att gå ner i vikt. Det går måttligt bra... Förstår fortfarande inte hur man kan ha så galet många grejer!! Var kommer allt ifrån?! Fast den här gången har jag köpt några stora saker som jag behöver hemma och de tar plats... Lite för mycket plats. Och vikt! Ischlo! Kommer vara en packåsna på tåger på lördag. För att inte tala om när jag ska ta mig till flygplatsen! Då kommer jag ha två stora resväskor, en ryggsäck och en handväska! Jobbigt att bära i vanliga fall, men nu kommer det vara mitt på dagen jag ska ta mig dit och det i 45graders värme. Blä!



Vi har också firat midsommar med vår muntliga kinesiskalärare och vår extralärare. De tyckte det var väldigt roligt att dansa och leka massa lekar. Kasta stövel var muntlig kinesiskaläraren riktigt dålig på men extaläraren vann! Och dt var bra för han var i mitt lag!
Det här är två tårtor jag lyckades göra. Jag är mycket nöjd med tanke på att det verkligen inte finns någon bra tårtkultur här! Köpte fyra halvmånformade "sockerkakor" och gjorde våningar av dem. Fyllde tårtorna med mosad banan och jordgubbssylt. Hade dock ingen saft att hälla på för att göra det saftigare, så jag tog en halv c-vitaminbrus istället :P Men det fungerade lika bra!
Hade också köpt tandpetare och gjort Svenska flaggor. Gav två till extraläraren och han blev jätteglad! Han tyckte så mycket om tårtorna att när det blev en över av jag den till honom :) Han blev alldeles rörd. Han tycker inte om kinesiska tårtor (vem gör det?) men de här blev han tokig i!


Vinnarkastet :)
För övrigt huset där vi bor och studerar i bakgrunden.


Saknar det här.... Det är på sommarpalatset i Peking. Trodde att jag och Simon skulle hinna dit på lördag, men vi var tvunga att ta ett senare tåg till Peking och då hinner vi inte. Men men. Nästa gång :)
Om någon vill åka med mig till Peking följer jag gärna med och kommer då ta er dit! :)


Nu ska jag fortsätta med mina sista läxor och uppmuntra mina saker att krympa en sista gång.


Lev väl så ses vi nästa vecka! :)

Emma

Kommentarer
Postat av: Mormor & Morfar

Vi ser verkligen fram emot att se Dig.

Välkommen hem.

2011-06-30 @ 15:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback