I väntan på vadå?... Jo, Caroline!

Klockan är nu 23.32 och jag är uppe. Hemma börjar mottagningen kl18 svensk tid, vilket betyder mitt inatten kinesisk tid. Så jag är uppe. Har flytt mitt rum eftersom Kajsa sover sedan två timmar. Men Simons rumskompis lägger sig sent.
Önskar dock att jag kunde vara med personligen istället för att skypea. Men men, biljetterna var så galet dyra hem under den här veckan att det helt enkelt inte gick!

I väntan på att Linen ska komma hem från flak och annat fantastiskt (bland det roligaste jag har gjort!!) så lägger jga upp lite bilder från min uuuunderbara långhelg i Peking. Älskar fortfarande den staden och jag uppmanar alla som kan åka dit att göra det!! Jag följer gärna med och hjälper till att tolka etc! :P



Simon och jag kan konsten att smälta in bland kineser med en äkta kines-pose! Detta eller ett v-tecken med fingrarna är vad kineser (generalliserar hejvilt nu) gör när de ska ta bilder.
Denna bild är hur som helst tagen på en båtfärd på sjön i Sommar Palatset. Det var dit kejsarfamiljen åkte p sommrarna eftersom Peking blir så gaaaalet varmt. Och vid Sommar palatset är det svalare eftersom det finns en liten sjö i mitten. Mycket trevligt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback