Snart hemma

Nu är klockan massor och jag ska snart sova.
Har gjort en av mina läxor, den andra förstod jag inte. Men men, en är gjord i alla fall och jag känner mig nöjd med det. En kortare uppsats om hur livet kan vara i Peking när man är ny på kinesiska. Hoppas det inte är allt för många grammatiska fel.

Pratade med en av mina lärare idag om att jag ska skriva proven tidigare. Det visste han inte. Och lärare Ma hade inte pratat med honom, så jag får nog gå och prata med henne i morgon och be henne tala om för mina lärare hur allt ligger till. För jag måste skriva två prov nästa vecka och mitt sista (hat)prov samma dag som jag åker till flygplatsen (men det är veckan efter). För eftersom huset där jag bor låses kl00 varje kväll och inte öppnas för än vid kl06 på morgonen hinner jag således inte till flygplatsen i tid på morgonen. Planet går 7.25, så jag åker vid midnatt på kvällen innan. Förhoppningsvis följer Simon med och håller mig sällskap <3 Kommer bli konstigt att inte vara med honom dygnet runt på en dryg månad. Har ju bott, gått i skola, ätit, pluggat, tittat på fil och borstat tänderna ihop med honom varje dag sedan september. Men men, det finns skype :)

Thomas har bestämt sig för att åka hem.... Väldigt tråkigt, men han behöver det. Det tråkiga är dock att han drar redan den 15 december i all hast. Men men, han får fira jul tillsammans med sin Nina så det blir nog tokfint för hans del. Tråkigt för oss bara...

Fick lära mig 笑一笑十年少 för ett tag sedan på en lektion. Det betyder ungefär "Skratta och bli tio år yngre". Dessutom rimmar det (xiao yixiao, shi nian shao). Lite roligt och väldigt typisk för Kina!


Nu ska jag sova. Simon sitter och knåpar med läxan. Duktiga Simon!


Godnatt!

Kommentarer
Postat av: order paper

You should try to write about something else than your life.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback