Pappalös

Hej!

Nu är jag åter ensam. Och det känns jättetråkigt! Det var så himla kul när pappa var här! Han liksom jag gillar prova det konstigaste vi hittar på menyn och gå på de mest skumraskiga (på ett bra sätt) gatorna. Det var en härlig omväxling mot vissa som är mer försiktiga. Jag provade t ex en Sprite med grönt te-smak och pappa provade en Heisong-kola som smakade Peppe Pepsodent-tandkräm. Blä enligt mig, men pappa gillade den. Förstår inte varför!

Nu sitter han på planet hem från Peking. Håller tummarna att inga terorister är på det planet. Läste på dn halvtimmen innan han skulle åka att det är höjd beredskap på Europas flygplatser eftersom det är starka terrosisthot nu. Bland annat mot Danmark men även mot Sverige. Men det sa jag inte till pappa. Kändes dumt att oroa inför resan. Sannorlikheten att något ska hända är ju ganska liten.



Knasklippor vis Yeliou. Det är blandat sandsten och hårdare sten (eller lava?) och så har sandstenen blivit bortslipad. Den var otroligt porös. Man fick inte gå var man ville. Väldigt häftigt landskap. Kändes som att ha hamnat på månen ungefär...




Make it a Suntory time!
Samma knaslandskap nu med en klad (som en kroda) pappa!



Har jag sagt att jag har lianer på min skola? Detta är vid Drunken Moon Lake. Där bor det enorma karpar, ankor och en himla massa sköldpaddor.


På mitt stammishak. Idag när jag gick in sa chefssnuben så här:
Snubbe: Hej! Vegetariska stekta nudlar?
Jag: Öh... Ja...
Snubbe: Att ta med?
Jag: Ja, precis.
Börjar känna mig lite förutsägbar. Men vad ska man göra när de bara har en rätt som är veggo och jag inte har lust att äta på andra ställen för att de har äckligare och dyrare mat. Dessutom är nudlarna goda!


Royal Palm Boulevard. Huvudgatan på mitt campus. Går där varje dag. Lika svettigt varje gång... Det är biblioteket som syns längst ner.



Morgonrusningen. Typ en siljon moppar. Dessvärre tyckte inte kameran om att gå från 23gradigt rum till 28gradig gata.



Mhm! Vi var där! Skuggan ni ser är från Taipei 101 där vi bafann oss vid fototillfället. På sisodär 400meters höjd. Gisch! Inte illa för att ha varit två räddfisar som pappa och jag! Men vi knallade runt där ett par timmar. Vi till och med fikade och gick in i souvenirshoppen! Det ni! Vi var modiga som få!




Vid skymningen. Det var fantastiskt vackert!




Vi var också på Chiang Kai-Sheks Memorial Hall där de hade urtöntigt vaktombyte. De höll på att snurra på vapnen och skrika, dansa, stampa i en evighet! Men, det va kul att ha sett fjanterierna :D



Just nu sitter jag och ojar mig inför provet i morgon. Jag är inte alls förberedd mentalt. Känner att jag inte pluggat tillräckligt, och det beror inte på att pappa var här. Jag har inte kunnat förmå mitt huvud att fokusera på skolan. Tänker på massa annat hela tiden. På hur jag ska göra. Stanna i Taipei eller åka till Sverige? Det är så fruktansvärt svårt beslut! Simon ska antagligen åka till Jilin i jan/februari till juni.
Svårt val. Jättesvårt!!

Ta hand om er!

Emma


Kommentarer
Postat av: 清旭先生

"Make it a Suntory time!" HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!! XD

2010-10-05 @ 22:04:07
Postat av: Emma the almighty!

Misstänkte att du skulle gilla det. Men det var faktiskt pappas kommentar.

Postat av: Studiobootleg - Alltid ny & skön musik!

Nice blogg!



Ifall du vill ha massa bra musik och de nyaste låtarna, besök då studiobootleg.blogg.se där listar jag de allra bästa låtarna i alla smaker innan radio har börjat spela dem!

2010-10-06 @ 02:29:34
URL: http://studiobootleg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback