Rägn rägn rägn räääääägn och lite regn!

Det är kul i tropikerna!



På samtliga dagar är det 95% chans för regn.. Nähä?! Det har regnat oavbrutet i en VECKA!!! Lika länge sedan jag såg solen... Och i morgon fredag (den bästa av dagarna på väderleksrapporten) ska vi stipendiater ut på en utflykt! Tjoho! NOT!
Men, jag ska vara positiv. Vi kanske är inomhus?


Det enda som är värre än svensk snålblåst-novemberregn är Taiwanesiskt 28C 100% luftfuktighet och stormregn!! För när jag säger regn menar jag inte som i SVerige. Utan är har folk på sig plastskor och vadar fram. Idag gick jag i en pöl (läs vanligt gångstråk) på universitetet som räkte mig upp till halva vaden typ. Allt är fuktigt och blött!
Har slutat använda mina Eccoskor eftersom de aldrig hinner torka! Så, när de skvischar efter att de stått på tork i tre dagar är något fel! Använder nu flipflop de två km jag går till skolan. För vad ska jag göra? Behöver jag säga att det gör galet ont när man går och glider fram och tillbaka med kalla våta fötter? Har sår på fötterna. Så jag funderar nu starkt på att köpa ett par Croccs. Men, de kostar liksom 400-500! Fast, jag vet inte hur mycket länge jag står ut med det här! Och det ska regna tom minst nästa vecka... Suck!!!!

Dusch nu, sen prata med Linen och sen plugggaaaa!! Blä!
Har tenta i morgon. Och idag gick vi igenom grammatik vi ska tentera i morgon... Men det är inte det värsta. Utan, eftersom vi ligger efter (lärarens fel!) så ska vi börja morgondagen med att gå igenom den sista grammatiken och direkt efter det ha provet. Fiiiin idé! NOT! Blir lite knasig på min lärare ibland.

Lämnade förresten in min lapp till skolan idag om att jag inte ska fortsätta nästa termin. Det högg lite i hjärtat när de andra satt och planerade när jag inte kunde vara med. Men, jag känner ändå att jag har tagit rätt beslut. Och Vivianne på Taipei Mission (fantastisk människa) håller helt med mig! Ska gå med en tårta till henne när jag kommer till Sverige. Jisses vad bra hon har varit som stöd! Tillskillnad från Dr. Liu... Jag låter det vara där och nöjer mig med att säga att jag föredrar Vivianne (taiwanes som bor i Hässelby). Ni kan fråga Simon om ni vill veta mer om Dr. Liu. Han har ungefär samma åsikter som jag.

Nej, dusch var det ja... Adjö på en stund!


Emma

P.s. Jag har blivit kallad till en intervju på en skola! :D





Kommentarer
Postat av: Annika

Lycka till på tentan! Vilken hemsk lärare, gäller verkligen att bara suga åt sig all kunskap sista lektionen dåO.o Men du är duktig, du kommer klara det!!

2010-10-21 @ 17:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback