Taipei, blämorgon...

Jag är så galet effektiv när jag vill!

Jag skulle möta Magnus kl12 vid skolans post för att visa honom en sak. Märkligt nog hade han inte kommit 12.10, så då rinde jag honom. Inget svar... Gick upp till affären vi skulle gå till i tron om att han missuppfattat mötesplats (vore inte första gången...) Men ingen Magnus. Ringde igen. Och inget svar. Efter ytterligare fem minuter ringer Magnus. Och den här konversationen utspelar sig:
M -Hej!
E -Hej! Var är du? Jag hittar inte dig!
M -Ehm... Jag försov mig...
E -Jaha, men var är du nu då?
M -I sängen.

Suck!!!! Jag har verkligen inte tid med det där idag!! Och det jag måste göra är att gå till banken, och det behöver jag Magnus till. Om de inte kan engelska är jag körd! För några bankord kan jag inte!

Vi bestämde att vi skulle ses vid banken kl13. Och då passade jag på att posta ett brev och gå till skolans skolsakeraffär. Jag hade bestämt mig för att köpa en t-shirt och en tjocktröja som det står NTU på. Lite patriotisk har jag allt hunnit bli på den här terminen... Tyckte det var fiffigt, för affären ligger ganska nära (10min prommenad) från banken. Men, när jag tar tag i dörren till affären ringer telefonen igen...

M -Hej, det är Magnus.
E -Hej hej!
M -Jag tror inte att jag hinner till kl 13. Kan vi ses kl14?

Så, vi ska nu ses om 29 minuter. Sitter på mitt rum och äter en blåbärsbagel som jag är så trött på! Men det finns inget annat jag kan äta.

Hur som helst, det jag har hunnit med sedan kl12 är följande:
1. Köpa små burkar att ha vätskor och dyl. i på planet.
2. Köpa skoltrlja, skolt-shirt, skol-termos och en rolig korthållare (som det också står NTU på)
3. Köpa "lunch"bagel
4. Blivit regält svettig efter att ha powerwalkat runt halva campus (det är för övrigt 7km runt campus... Då kan ni tänka er hur stort det är!)
5. Hämtat och betalat mina glasögon. Samt försökt förstå "optikern" som på sann Taiwantradition inte har lust at öppna munnen mer än en millimeter när han pratar. Inte lätt att förstå så mumlande människor! Han sa att jag skulle tvätta glasögonen i kallt vatten, inte varmt. Och det är inte svårt att förstå. Men... När han mumlade hörde jag inte ens "kallt vatten" Förstod först när han sa "inte varmt". Suck!

Ska snart sätta in mina pengar på banken och hoppas hoppas hoppas det går bra!!!

Om en vecka är jag i Japan.... Helskumt!

Nu ska jag gå iväg tillbanken. Tycker det är så läskigt att gå runt med så mycket pengar! Men, det är inte så långt som tur är!

Tjingeling!

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback