Taiwan 台北

Ja, då var det snart dax att ge sig av då... Hjälp!

Tänkte bara tipsa om denna hemsida:
http://www.tilltaiwan.se
Den har en hel del bra saker om Taiwan och Taipei (huvudstad i Taiwan).
Taipei borde förresten uttalas TaiBei istället. Det är ett missförstånd som gjort att vi i Sverige både säger Peking och TaiPei istället för Beijing och Taibei. Lite knasigt!

En sak som slog mig är att Taiwan inte är större än Belgien (till ytan) men de står ändå för en stor del av världens producerade prylar! Det bor dessutom 22 miljoner där. Många människor på liten yta! Men det slår ändå inte Tokyo. Det är världens befokningstätaste stad!


Hittade den här idag.... Håll till godo :D

 

Jag tycker den är jätterolig hur som helst! Och för er som nite förstår det roliga heter snubben som säger "Diesel" nämligen just Diesel. Hoho vad jag är rolig :D


Min bettskena gick sönder idag. Inte så vidare kul. Fick desutom liet smått panik eftersom jag ska åka iväg om ett par veckor. Men, jag hade toktur! Fick en tid idag och lyckades ta ledigt en timme från jobbet så att jag kunde åka till Sollentuna och fixa. Det dumma är bara att jag måste åka tillbaka och hämta den och ta ytterligare av min arbetstid... Inte i S:t Tomas=Inga pengar...

Afton i Trädgården i kväll. En visa för själen heter kvällens program. Det är en trubadur som jag har för mig heter Stefan Jämtbäck som ska spela och sjunga. Jag och Jocke kommer vara här och fixa ljud, fika och allt annat som ska göras.

Om det är någon som vill slå följe med mig till Taiwan är det bara att säga till! :P

/Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback