Akute

Hej!

Idag har två spännande saker hänt.



Spännande sak ett:
Jag har skrivit på mitt intagningsbesked till Taiwan National University, även kallat Taida (förkortning för "Taiwan Daxue" = Taiwan Högskola). Pappa ska faxa det till Taipei i morgon, så efter det är jag officiellt inskriven i Taiwan. Galet eller vad?!

Spännande sak två:
Ett besök till akuten.
Eftersom jag har haft feber i 1,5 vecka nu och jag inte längre får äta alvedon (utan är det tokolidligt!!) Åkte jag och pappa in till akuten ikväll. Doktorn fnös bara åt mig när jag berättade hur jag mådde. Hon trodde att jag aldrig varit förkyld förut. När jag då snällt förklarade att jag visst varit förkyld och att det här var någonting annat gick hon med på att ta ett "Sänka"-prov. Alltså ett test på om man har någon infektion i kroppen. Ett normalt värde är 10. Jag hade nästan 60! Ojoj!! Sa hon när hon fick se resultatet. Det här var ju inte alls bra! Hur mår du egentligen? Men Duuuuh! tänkte jag. Det var ju det jag försökte förklara!
Så, nu har jag fått en superhästkur med penecilin som jag ska äta. Åtta stora tabletter om dagen. Blä!
Och ingen Simon här som kan tycka synd om mig eller laga mat till mig!
Orkar liksom inte laga mat på dagen. Har levt på flingor i en vecka nu. Det är det mest kullinariska jag orkat med.
Tro att jag blev glad när mamma kom hem med en sallad från La Tazzina igår!! Var speedad hela kvällen!

Nu ska jag försöka sova en natt utan feberhallucinationer. Men det är kul med läger!


/Emma

P.s. Jag har varit (läs är) så risig att jag inte ens har sett Eclipse! Så nåde den som berättar någonting om filmen, ja, jag har läst böckerna, men det är inte samma sak!!! D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback