Time to say goodbye.

Jaha... Då var biljetten köpt och visumansökan inlämnad... Händer det här verkligen på riktigt?!

Onsdagen den 18:e augusti kl 14:30 lyfter mitt första plan mot Bangkok där jag ska ta ett annat plan till Taipei för att slutligen landa nån gång vid lunch eller så. Ska hålla på i 17 timmar! Ih! Och jag som verkligen inte tycker om sånt!

Men, nu vet ni. Efter den 18:e är jag inte länge anträffbar i Sverige!

Därför har jag anordnat ett teparty i all sin enkelhet nu på söndag (8:e) där den som vill träffa mig innan jag åker får komma och säga hejdå! Kom nån gång efter kl 16! Och meddela gärna om hur många ni blir!
Jag har givetvis mailat och gjort ett evenemang på facebook, men det är en del som jag inte har adresser till och andra som inte har facebook. Så, om det är nån jag har missat men som läser detta: Välkommen hem till mig på söndag!


Det slog mig häromdagen att jag kommer vara utan denna man i ett par månader. Ett halvår som bäst! Hemskt när jag nu har vant mig av med att ha ett distansförhållande! Men men, det ska gå.




Detta är Lianxiao och Ayi! En av våra sista kvällar i Peking.
Kommer tyärr inte kunna träffa de så ofta eftersom det inte går några tåg mellan Peking och Taiwan. Däremot ska det inte vara några problem med visum. Eftersom jag ska bo i Taiwan kommer jag att ha ett "Resident visa" vilket betyder att jag kan åka in och ut som jag vill!


Det betyder även att jag kan åka och hälsa på denna man som ska spendera sitt år i Tokyo. Den här bilden är tagen av Simon i Peking när Pelle hälsade på mig.
En bra sak med att Pelle ska flytta till Tokyo är att han och jag kommer ha samma tidsskillnad! Vi kan alltså prata med varandra utan att tänka på att det är natt för den andra!






  

Många många att sakna!

Nu är det mat!


Tjipp!
Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback