Taipei 10, tyfoner

Godmorgon.

Nu sitter jag på mitt rum och är lite harig. Igår berättade Magnus att tyfonsäsången är försenad. Och att om det kommer tyfoner måste man stanna inne, för så hemska är de här på Taiwan. Strax efter att han sa det började det blåsa otroligt mycket! Hm... tämkte jag. Det är nog bara så det blåser på Taiwan. Men... Idag, för 10 minuter sen, började det helt plötsligt ösa ner och åska kraftigt... Läskigt det här! Tyr att Magnus och jag än så länge bor i samma hus! Ska läsa om tyfoner i min Lonely Planet, men det känns inte kul.

I skolan får jag bara vara borta max 12 timmar per månad (vi kommer ha tre timmar per dag), vet inte om tyfonfara räknas som anledning att vara hemma. Ska kolla upp. Men det är riktigt hårt med närvaron! Kommer man 20 minuter för sent räknas hela timmen som frånvaro. Inte för att jag planerer att komma frsent, men jag tycker det är hårt. 12 timmar är inte mycket. Om man blir sängliggandes i en vecka förlorar jag alltså mitt stipendium för den månaden... Dessutom vill de att man ska masa sig in till kampussjukhuset för att få läkarinyg om man är sjuk. Men är man sjuk orkar man ju inte ta sig till kampus! Det är ju det som är grejen med att vara sjuk! Ska prata med dem om det där, för man måste fylla i blanketter om man är sjuk och personligen lämna in. Mycket konstigt det där...



Så här ser det ut idag och igår var det strålande sol och 37 grader varmt... Ser ni de mörka molnen? De är mörkare i verkligheten. Läskigt värre!!

Och nu ska jag möta Magnus för att gå ut och köpa frukost. Vill inte ut, har inga regnkläder... Det har han!


Lugna mig angående tyfoner!

Emma

Kommentarer
Postat av: Korven

Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv Korv!!!!!

2010-08-29 @ 12:04:30
Postat av: Mormor

Det låter inte bra. Har någon sagt hur länge sånt här oväder brukar hålla på? Du får passa på att köpa hem lite mat som håller sig ett par dagar.

Morfar har åkt ner till sin bror ett par dagar så det är lite ensamt nu.

Kramar i mängd till Dig.

2010-08-30 @ 14:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback