Röckörd

Godmorgon!

Klockan är nu 7.15 och jag är på jobbet. Gick och la mig kl 01 igår. Behöver jag säga någonnting mer?...

Rickard, Simons storebror, är på besök från Östersund nu. Och gårdagen (min lediga dag) spenderades först hemma med mysfrukost (scones och marlelad etc) sedan på Skansen där Rickard var föga imponerad av renarna och avslutades med en fika i Kaknästornet. Väldigt vackert eftersom solen gick ner när vi var där. Fick lock för öronen när vi åkte hissen upp. 30 våningar är ganska högt! Närmare betämt 155 meter! Och jag kan stolt säga att jag gick ut på utsiktsplaten ända upp! Den som är utomhus, men, det tog lång tid att gå varvet runt. Höjder är inte riktigt min grej!
En trevlig dag allt som allt!

På måndag kl 11.45 Ska jag äntligen klippa mig!! Tjoho! Mitt hår ser inte klokt ut! Efter det ska jag leka med Frida och Rebecca. Blir sista gången på ett bra tag!

På Taiwanfronten intet nytt (nästan). Har fått bokningsbekräftelse på ett studentrum i Taipei. Tyvärr hade de bara två veckor ledigt, men om någon avbokar får jag deras rum. Dessutom räknar jag med att hitta en lägenhet/inneboende/rumskamrat-ställe. Jag antar att det finns lappar om det på kampus. Dessutom har jag en vecka ledigt från inskrivningen. Ett ypperligt tillfälle att fixa allt som fixas skall! och då hoppas jag att Magnus också ska fixa allt, för då kan vi fixa tillsammans! Han måste också skaffa ett ARC (Alien residence certificate). Jag måste alltså skriva in mig i Taiwans register, först då får jag stanna och får möjlighet att resa in och ut ur landet.

Idag är min sista (eller näst sista) dag i S:t Tomas. Det ska nog gå bra. Efter det ska jag inhandla de sista sakerna och fixa med alla pappar som måste vara i ordning. Det är mycket nu!


Adjö!

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback