Halleluja, Jesus lever!

Hej!

Idag lever Jesus! Pa langfredagen hade jag sa svart att ha trakigt. Jag var i XiAn. Problem problem. Men jag tankte pa att ha trakigt i alla fall. Brukar vara trakigt i Sverige. Lite svarare i nar man ar pa semester fran sin vanliga ort i Kina.

Ullis har kommenterat! Tjoho, va kul! Hej hej!

XiAn ja. Det var underbart! Taget tog tolv timmar enkel vag. Men det gick faktiskt jattesmidigt. Relativt trevliga tag. Inte allt for sunkiga. Fast, det forstass, toalett hade de ju inte. Ett hal rakt ner genom golvet, men det fungerar. Jag har blivit van vid det och kan tycka att sanna toaletter ar riktigt bra. Valjer inte alltid en vasterlandsk framfor en "haltoalett". Later det konstigt ni i Sverige? Da ska ni veta att jag ater grot med pinnar! Det ni! Och igar var jag, Simon, Simons bror Rickard och kompis Jonas hemma hos Simon. Da hade Simons AYi gjoort varsta kalaset (med hyrstriskt manga galna kineser!). Hur som helst sa at folk tarta med pinnar. Det var en upplevelse!

Men XiAn. De har god glass :P Jag och Simon bestallde en glass pa en kiosk. De fragade hur manga, "Tva" sa Simon. Och da fick vi tva glassar... Var! Tank er mjukglass och sa satter ni ner en mjukglass i den andra, rakti i glassen. Sa vi fick varsin dubbelglass! Supergott! Det du mamma! Sen busade vi med Morgan (var kalsskamrat som ocksa var i XiAn med sin svenska polare Cissi) och gav honom en tredubbel glass! Den var stoor!

Terrakottaarmen var ball! Fick lana Simons teleobjektiv sa jag kunde titta narmare pa gubbarna. Helst fantastiskt! Alla gubbar och hela tjillevitten ar over 2000 ar gammalt och det ar over 6000 gubbar! Alla ar handgjorda och individuella. Markligt. Allt for att den forsta kejsaren fick total hybris! Han dog av kvicksilverforgiftning i ett forsok att bli ododlig. Smart snubbe! Kvicksilver ar ju bara lite giftigt!

Nu ska jag ata klart min zhou (risgrot med grona blad) med mina pinnar och sen ska jag ut! Det ar sol idag! Det har det inte varit pa en vecka minst! Oh, det regnade forresten i XiAn! Jag har upplevt kinesiskt regn. Det varkul, det totalt hallde ner. Da gick jag och Simon ut och kopte glass. Superkul! Snacka om att bli utstirrad!

Tjipp och hej
XiaoAi/Emma, nu med inga rena klader

Kommentarer
Postat av: Mozter

Hej Emmski !!Låter som om ni haft en jätte rolig resa. Roligt att få uppleva det. Hoppas du tagit massor av bilder???? vill ju gärna se jag oxå ;-)
Nu kommer din familj snart hit och ska äta lite påsk mat...det kommer saknas en person ! :-(

STOR KRAM !!!!!!!!!!!!!

2008-03-23 @ 11:14:17
Postat av: Mozter , Mamma ,Mormor ,Pappa, Caroline,Hanna ,Mogge ,Morfar Ferdinand Sötnos och Japp :-)

Heeeeeeeeeeej igen!! :-) Familjen var på midnattsmässa o skrek åt dig ! :-) Nu har vi ätit påskmiddagen ...UTAN pinnar!!! Men det gick bra det oxå. *fniss* Näsdukar tar ingen plats i väskan (Säger Mormor!!) Har ni tvätt problem? Eller ligger du bara efter? (Mamma säger...tvätta då! ) Din mamma sitter här o suktas av glassberättelsen...stackars henne... NOT!!! *asg*

KRAM KRAM från oss alla !!

2008-03-23 @ 15:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback