Jobb?

你们好!
我想你们! 我很好. 你们 呢? 你好吗? 
Hej hej allihop!
Jag saknar er. Jag mår bra. Ni då? Mår ni bra?

Jag har försökt ringa Walter och Birgitta flera gånger utan framgång. Lite tråkigt. Ska göra ett nytt försök senare idag tänkte jag. Har ringt både hem och till deras mobiler. De svarar aldrig! Konstigt.

Nu är jag fortfarande i Motala. Här är det underbart vackert! Min skola ligger precis bredvid Göta Kanal. Bara ter meter ifrån, så på mornarna vaknar jag till guldglittrande vatten och gröna vackra träd. Kan det bli bättre? Jag tror inte det.
Har kommit fram till att jag skulle trivas en stund till i Motala. Simon är lite haj på att flytta hit. Men ni kan vara lugna, det kommer inte hända! Han har förresten kommit in på en teaterlärarutbildning i Sundsvall! Det är jättebra! En ettårig utbildning som gör att man får leda grupper i teater som man sen kan använda till att söka andra större utbildningar.

Jag vet itne riktigt vad jag ska göra. Skulle vilja jobba i kyrkan tror jag. Men jag vet inte om jag får plats. Det vore verkligen jättekul! Har saknat den så mycket under det här året!  Att vara konfirmandledare (och div.) är någonting jag faktiskt kan och känner mig säker på. Har liksom hållt på med det i sex år nu... Sex år! Var tvungnen att räkna efter, men det är faktiskt sex år! Jag börjar bli gammal!

Jag lyxade igår med att köa en tröja för 99 kr! Den är gul med nudlar på framsidan. Riktigt rolig! Det gör att jag inte har råd med mat resten av veckan. Men men. Jag och Simon har gemensamt matkonto just nu. Vi försöker leva på så lite som möjligt för att se hur billigt ( men endå köpa ekologiskt och bra) man kan leva. Sen att vi inte har sommarjobb (eller, Simon kan jobba lite hos sin pappa) är ytterligare ett själ.
Så, om det är någon som har ett jobb till hands som behöver nån som är precis hemkommen från det stora landet i öst står jag till förfogande!

Nu ska jag duscha för mamma och pappa kommer om en stund för att titta på min Kinautställning.


Hopp och hej, jag är en pank tjej!
晓爱


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback