Hej folk i den rika varlden!

Idag fick jag min kamera att vara kompatibel med familjens dator. Bra tankte jag. Problemet ar bara att nar jag ska ladda upp en bild tar det tio minuter... Och med tanke pa att jag bara har 20 minuter hogst per dag... Ja, ni kanske forstar sjalva. Far se hur det gar om jag kan lyckas snabba pa det lite.

Idag gick det inte. Och nu maste jag ivag for at hamta en tarta till Sofia. Hon fyller 20 i morgon sa jag tankte fira henne lite. Kopte den konstigaste tartan jag hittade. Och den var sviiindyr med kinesiska matt. 88 kai. Det vill saga ca 900 kr om man jamfor med kinesiska loner. For mig ar det drygt tva dagars budget, sa det blir till att ata snalt nagra dagar i streck nu. Men men, man fyller bara 20 en gang i hela sitt liv!

Hopp och hej
Emma

Dagens ord. ba shi ba ?ª?\?ª (kan ni lasa det dar?) och det betyder 88. ordagrant star det atta tio atta. allta atta ganger tio plus atta.

Kommentarer
Postat av: Bror

Åhå! Råkade radera en av dina kommentarer på bilddagboken
:( Bara för att jag inte tänkte på att jag inte kunde svara på den, så råkade jag klicka på ta bort. Det var dumt.

Haha...det är ju typ som på franska, med 88, fast inte riktigt. Men man måste kunna räkna lite iallafall. Det är samma.

Bror-Puss!

Postat av: Frida

Muh... vad krångligt... Kan man inte bara säga "åttioåtta" för? Det vore ju lite mer simpelt.

Saknar dig, min blonda kines!

PIDGEON!!!

2008-02-20 @ 20:45:49
URL: http://frogprince.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback