I södra Kina äter man hund

Hej mamma och ni andra som är oroliga!!

Just nu är jag i Kunming, eller egentligen DaLi. Det ligger i Yunnanprovingsen och är jättejättevarmt!! Det är ca 30 grader varje dag och supermycket sol. Har faktiskt, hör och häpna, blivit lite brun!

Tidigare på vår resa har vi varit i Shang Hai, men den staden tyckte jag inte alls om! Det var jättedyrt och kändes så himla opersonligt. Shang hai har varit en kapitalistisk stad bra mycket längre än Peking och övriga Kina. Den öppnades på prov mycket tidigare än övriga Kina.

Dali ja, här är det fint. Funderar på  att plugga här ett år. Tyvärr ör det inte standars kinesiska som talas här (mandarin som är det jag har läst) många kan det dock (man läser mandarin som ett andra språk i skolorna), men inte alls speciellt bra. Alla sh-ljud blir bara s-ljud! Supersvårt att urskilja.

Nu hinner jag tyvärr inte skriva mer, Simon sitter och väntar på mig.

Tack alla er som har skickat mail till mig! Jag har inte haft tid att svara än, men det kommer, misströsta ej. Har bara inte haft tid.

Frida, kolt!! Mer svar kommer snart. Skröt förresten om dig för Simon!

Älskar er mina vänner! Snart är jag hemma igen. Inom en månad är jag i lilla lillla Vällingby igen... Märkligt.

Kramar Emma


P.s. Jag har återigen blivit gammelkusin! Grattis grattis! Är så glad för er skull. Dessutom har min älskade mozter blivit dubbelt så gammal som jag! Grattis Helena!! D.s.

Kommentarer
Postat av: Mozter

Stort tack för det fina talet jag fick på min födelsedag. Jag blev rörd till tårar. Försökte svara på Ditt SMS som jag fick natten till min födelsedag. Tror inte att Du fick det. Kram Mozter

2008-04-23 @ 18:45:02
Postat av: Mormor

Trevligt att Du kom åt att skriva nu. Blev väldigt förvånad att Du fick med bokstäverna åäö. Här hemma är vi väldigt spända på att få höra allt om Din resa. Kan tala om för Dig att Helena blev jätteglad då hela familjen Håkanson höll tal för henne. Även Caroline. Det är hon värd tycker jag. Kramar i massor/Mormor

2008-04-23 @ 18:54:08
Postat av: Beccan

Broooooor!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback