7 sepember, fredag

Hej värld!

Oh, imorgon/senare i dag åker jag hem till Stockholm! Yippie!
Kan inte beskriva hur enormt skönt det är! Är så vansinnigt trött på Motala just nu! Det finns ingenting att göra här! Eller, jo, men allt är så himla omständigt. Måste cykla till affären och massa jobb. Blä blä, men, nu åker jag snart hem till mitt underbar Stockholm där folk pratar normalt och inte klagar på att man har Stockholmsdialdekt och vill att saker ska gå någorlunda i normalt tempo, inte ultrarapid!

Stockholm i mitt hjärta! Så in i norden alltså!

I morgon/dag är det sista dagen med Pinyin! JA! Är så trött på det. Pinyin är för övrigt deras fonetik kan man säga. T ex stavar min lärare sitt namn "Xiaojing" på Pinyin. Det är alltså ett skriftspråk med arabiska bokstäver för att vi västerlänningar ska kunna lära oss kinesiska lättare. Men jag vette 17 om det blir nå lättare av ett! Eller, jo, det blir det, men lätt är det synd att säga.

Hurni vänner, hör av er så får ni mitt hemnummer. Har skaffat teflenån :P
Eller telefon, beroende på hur man ser det.

//Emma, nyss hemkommen från Per

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback