10 september, måndag

NiHao värld!

I skrivande stund har jag kramp i armen. Att skriva kinesiska tecken tar på krafterna! Har suttit i två timmar med min läxa!! Snacka om ambitiöst! Eller hur! Ska bli skönt när jag är mer van vid de skumma tecknen så jag slipper spänna armen så infernaliskt hela tiden. Dessutom orkar jag inte sitta med varje tecken i en minut när jag ska upprepa varje tecken 30 gånger... Speciellt inte när jag har 10 tecken att skriva. You do the math!

Oh, jag har skaffat mig många vuxenpoäng idag! Jag har handlat mat och betett mig som en vuxen i mataffären. Dessutom lagade jag middag idag! Yay för mig! Har insett att man kanske borde äta en gång om dagen i varje fall. Det blev en delikat *host* sallad med jordgubbs youghurt till efterrätt. Youghurten smakade blä, men men, den var nyttig.

Har massor jag vill berätta, men kommer inte på någonting just nu. Har jag sagt att jag kommer vara i Kina i knappt ett halvår? Börjar bli lite glömsk tror jag.

Isch, jag har så mycket läxor att jag storknar! Måste läsa en urtråkig bok och skriva om Han dynastin (uttalas "shan" typ).

David! Jag måste berätta en STOOOOR grej för dig! RING MIG!! Du kommer bli så chockad, jag typ svimma! :P

Nu lyssnsar jag på Tommy Körbergs Stad i ljus. Gud vilken pompös snubbe han är! Snacka om vibrato. Ta och gå i pension gubbstrutt!

Måste bara tala om att jag är grymt besviken över era uppföranden!! För jag orkar inte hela tiden hålla efter!!!

Träffade Mickan i stan i fredags (Stockholm, ljuvliga Stockholm, hufvudstaden som har allt och massor med mer). Det var kul!

JAG VILL BO I STOCKHOLM!


Nu ska jag sova, måste upp tidigt i morgon eftersom mina bromsar på cykeln pajade idag i den brantaste backen ever. Trodde för övrigt att jag skulle dö; på riktigt! Så jag måste i varje fall gå til skolan i morgon, det tar över en halvtimme... Bajs.

Jag har förresten blivit superordentlig med tandborstningen! Inte för att jag någonsin slarvat med det (har aldrig haft ett hål *peppar peppar*). Nu tar jag tandtråd nästintill varje dag! Ojoj säger jag bara.

Dagens citat:
"Magrutor är inget man säger nej till"


God natt och sov gott!

//Emma, nu med sömn-, muskel-, mat-, energi-, broms- och penga-brist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback