8 oktober, måndag

Jag har seriöst världens största hemlängtan just nu. Motala suger! Det finns ingenting som är bra med det!! INGENTING! Jag vill hem till MITT Stockholm, där folk säger dörr fast utalar det som "durr" och där folk säger "murkt" istället för "mörkt"! AAAaaaaaaaaaaaaaaaargh! Hata Motala just nu! Lilla plutthåla! Jag vill in till Stockholm där folk klär sig efter modet inte efter vädret. Där jag kan ta mig hemifrån till centralen på 12 minuter med pendeln inte till skolan på 20 minuter med cykel (eller ännuvärre 45 minuter att gå hemvägen, enbart uppför!!)! JAG STÅR INTE UT!
Dessutom måste jag städa, laga mat, diska, tvätta och allt sånt där skit som vore så mycket lättare om man hade nån att dela det med. Det är inte det att jag klagar på att göra allt. Det är bara det att det blir så tungt att göra allt helt och hållet själv! T om att handla är tråkigt och jobbigt nu för tiden! Fatta!! HANDLA!
Nä, nu vill jag hem! Och inte ens på höstlovet får jag vara hemma, nä, för då ska jag på en bussresa till Taize.... Smarto mig som bestämde det för ett år sen... Nu vill jag bara hem till Stockholm där folk klär sig hur som helst och ingen bryr sig!


Snacka om jag är en sucker på Mauro Scoccos låt "Hem till Stockholm igen" just nu. Får nervösa psykbrytningar på den.

Nog om det. Jag är så less på alla tecken. Plugga är det enda jag hinner med. Har nån sett ikea reklamen med den där tjejen som käkar flingor i sängen och sen ställer talriken på en enorm diskhög? Så har jag det just nu känns det som. Fast med allt man kan tänka sig. Dammråttor i varje hörn (okej, lite överdrivet), massa disk, mycket smutstvätt, inget i kylen, tre ton tecken och ingen ork! Hur ska man lyckas med det här hade Xiaojing tänkt sig? Bara att plugga suger all must ur en, sen ska man orka leva också. Nä. Det går inte!

Nån frivillig städhjälp? Inte... Nähä.


//Emma, nu med brist på allt utom disk och läxor.

Kommentarer
Postat av: Brüschan

Oh! Lovely you. Önskar jag kunde vara hos dig och hjälpa dig med allt och bara vara bror...

Postat av: Frida

Maaah, jag borde komma över och städa. Jag är jättebra på att städa! Men kan inte , för jag jobbar... :( Damn you, jobb!!!

2007-10-09 @ 09:14:50
URL: http://frogprince.blogg.se
Postat av: David

Det ironiska är att du sa när du åkte att du skulle få jättemycket dötid där nere!

2007-10-11 @ 22:50:32
Postat av: Linen

Jag skulle kunna hjälpa dig att städa, men jag har inte tid, har själv jättemycket läxor och sånnt jag måste hinna med.
Vill du inte åka till Taizé längre? :(
Jag som har sett fram mot det så länge, och skrytit till alla att jag ska få ha min älskade syrra för mig själv (utom alla typ 3-5 tusen andra ungdommar där förståss...) i en hel vecka...

Älskar dig.
/Linen

2007-10-17 @ 21:24:43
URL: http://linen1.blogg.se
Postat av: Linen

Jag skulle kunna hjälpa dig att städa, men jag har inte tid, har själv jättemycket läxor och sånnt jag måste hinna med.
Vill du inte åka till Taizé längre? :(
Jag som har sett fram mot det så länge, och skrytit till alla att jag ska få ha min älskade syrra för mig själv (utom alla typ 3-5 tusen andra ungdommar där förståss...) i en hel vecka...

Älskar dig.
/Linen

2007-10-17 @ 21:24:51
URL: http://linen1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback