17 februari, lördag

Hopp och hej världen!

Just nu ligger Cheezy i mitt knä och spinner. Mysigt värre! Och nere i köket har jag en deg på jäsning. Känner mig så husmorshurtig! Lite läskigt faktiskt.

I torsdags var jag på Fredriks spelning. Yay! Nakenchock typ ;) Snacka om att ha en egen fanclub. Typ hälften av alla som kom var från kyrkan!

Igår var jag och dansade afro igen. Vår lärare är lite skum. Han kan nästan ingen svenska förutom "Alla tittar på mig." och "Ä de svår?" Men han är rätt skön. Han ler hela tiden och flänger runt som en skållad råtta! Däremot är hans pedagogik nästintil obefintlig. Det är så synd för hans kunskap är otrolig! Men i fredags gick det i varje fall mycket bättre än förra gången. Pelle har också blivit bättre! Han flaxar inte lika mycket. Just de ja, det finns en kille där som har grymma hörselskador. Det är lite coolt tycker jag. Han stog med sin kompis och pratade teckenspråk. Men det konstiga är att förra gången pratade Pelle med honom i helt normal samtalston och då hade han ingen hörselaparat. Skumt...
Efter dansklassen får man sitta kvar rätt länge och strecha själv. Det är jättebra. Pelle och jag brukar turas om att hjälpa varandra, på så sätt kan vi fördjupa strechen och uppnå bättre resultat. Go afro!

Snart måste jag gå och baka ut min deg. Den ska bara jäsa i 30 min.

Jag är lite avis på Pelle. Han ska på Soppteater idag. Det har jag aldrig varit på. Det var för övrigt länge sen jag gick på teater. Är sugen. För att inte tala om balett!! Evigheter sen jag gick på en föreställning!

Förresten, för er som inte vet så åker jag till Kall på lördagmorgon och är borta i en vecka. Antagligen kan ni ha problem med att nå mig vissa dagar pga dålig mottagning. Men pröva så får vi se.

Nej, nu ska jag gå ner och hjälpa mamma.


//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback