Taipei 34, sista myset

I morgon är min sista lugna morgon i Taipei.... Det käns sorgligt. Vill inte riktigt gå och lägga mig. För det här är den sista lugna kvällen. I morgon kommer jag vara knasig och nervös!
Ska försöka att på egen hand ta mig till flygplatsen och fram till rätt terminal, incheckningsställe, gate, plan och sedan hitta Pelle i vimlet i Tokyo... Så jag är lite nervös....
Det sista ska packas i morgon. Allt är förberett, men jag måste bara lägga ner alt igen. Vissa saker måste jag ju ha tills jag åker. T ex bettskena och rena kläder... Min tandkräm ska Magnus få. Den får jag inte med mig tråkigt nog.

Om hur de sista dagarna har varit här med mina vänner skriver jag sen. Orkar inte tänka på det just nu. Mingui och Eri blev ledsna... Inte kul...

I morgonbitti ska jag sjunga Morgon mellan fjällen har jag tänkt. Mest på skoj. Taipei är en gryta omringad av berg. Så det är verkligen mellan fjällen här! Bara det att fjällen aldrig får se snö då det aldrig går under 10C här...

Reckomenderar den här till den som vill lyssna. Det är stråkar och är jättefint!:
http://www.youtube.com/watch?v=2p6KVYyLhjM
Det är min "Simonpslam". Har olika psalmer på dem flesta jag känner. Eller snarare, någon person som jag alltid tänker på när jag sjunger eller hör en viss psalm... Mona har psalm 730, Må din väg. Kan inte sjunga den längre. Men det går väl om ett tag igen antar jag.

Sova nu... Vill inte...

Hoppas min tvätt har hunnit torka till i morgon... Jag är skeptisk, men tror på mirakel! Om inte annat har jag en dålig hårfön att ta till som ett hemligt vapen! :P


Psalm 178 (eller är det 179, blandar alltid ihop dem...)
Morgon mellan fjällen:

1.
Morgon mellan fjällen,
hör, hur bäck och flod,
sorlande mot hällen,
sjunga: Gud är god.
Gud är god.

2.

Se, hur dagen bräcker,
fram går ljusets flod.
Dalen, som den väcker,
svarar: Gud är god,
Gud är god.

3.

Skogens grenar glittrar,
och med gladligt mod
fåglarna, som kvittrar,
sjunger: Gud är god,
Gud är god.

4.

Själ, vak upp och svara
dem med nyfött mod.
Höj din lovsång klara:
Gud, vår Gud, är god.
Gud är god.



God natt!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Du tänker på en av mina favoritpsalmer. Den är så vacker. Ha det så trevligt i Japan.

2010-11-21 @ 12:45:36
Postat av: Josefin

Jag tycker att du har en asgrym sida! Har du lust så slå även ett öga på min :).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback