Svart katt vit katt

Jag har blivit sjuk. Har käkat något dåligt. Jag är inte så fasligt dålig, bara i magen, men det är ändå jobbigt när jag måste springa runt halva huset för att gå på toaletten. Och så får jag aldrig vara ifred eftersom det är gemensamma toaletter... Jaja, jag tänker att alla är människor och blir dåliga i magen ibland. Så pinsamt är det inte, bara irriterande och jobbigt.

Nästa vecka har vi mitt-termins-prov i samtliga ämnen. Vet inte riktigt hur de kommer gå. Det är så flummiga kurser att jag inte riktigt vet vad jag ska plugga på... Vi får se hur det går. Det är viktiga prov, men inte lika viktiga som slutproven i januari.

Min plan för vinterlovet ser ut så här (typ):
Första veckan åker jag och Simon till Laos. Det är bara en bussresa härifrån och det vore roligt att se det. Och andra veckan åker jag hem. Ska också prata med skolan om att ta ledigt första veckan nästa termin så kan jag vara hemma en månad. Det borde inte vara några problem.

Nästa helg tänkte jag och Simon (tillsammans med en kille från Polen) åka till Tigersprångs klippan och Stenskogen. Det ligger bara ca 2 timmar härifrån och är ett måste! Jag har hört så mycket om Tigersprångsklippan så det ska bli roligt att se den på riktigt!!

Jag har försökt ladda upp lite bilder, men internet är för segt just nu. Så jag lyckas inte med det. Får se om jag kan skypea med någon under den närmsta tiden. Internet har nämligen blivit sämre och saker tar toklång tid! Så störigt!

Försöker ladda upp lite bilder om en stund igen.



En stund senare:
Nu lyckades jag :P



Detta är 100 Earl Grey-påsar! Underbart!! <3


Ursäkta den suddiga bilden, men Simon vägrade stå till! Detta är hur som helst ett bevis på att vi har försökt städa vårt stampade jordgolv. Golvet är precis så flammigt som det ser ut att vara. Och allt beror på tidigare gästers smuts! BLÄ! Diskmedel och varmvatten (tar ca 1timme att få det varmt....) gjorde det liiiiiite liiiiite bättre. Det är i alla fall inte glansigt längre.
Bakom Simon ser ni vår kyl som vi inte får använda längre.... Suck på det!




Kattrumpor. Det här är två av våra fem (utom-)huskatter. Ni får tänka bort de fula påsarna som folk från våningarna ovan har slängt ner. Helt sjukt egentligen eftersom vi har papperskorgar precis utanför i korridoren! Suck på vissa människor! Men hur som heslt. De här två kissarna är väldigt söta. När det var kallt häromdagen och småregnade låg de som kringlor på varandra för att hålla sig varma. Väldigt sött. Har bilder på det också, men de ligger i Simons kamera och vi ha inte omvandlat de från RAW-format till jPeg än. Så det får vänta.
Det här är precis utanför oss och av någon anledning brukar katterna ligga just utanför vårt fönster. Helt okej för mig och Simon :)

Förrutom våra kissar har vi också en husspindel. Han heter Nils-Emil och är (enligt Simon) en ofarlig vargspindel. Det heter tydligen så pga att de ser ut som en varg i ansiktet. Jag får tro på Simon för att gå nära för att se bättre låter jag bli. Men det är ganska bra med att ha en husspindel. Han käkar upp annat sått och gott som kryper omkring i vårt rum. Vi har inte riktigt sett någonting, men det finns säkert. Myggor har vi dock... Och små bananflugor ibland. Och för någon vecka sedan såg vi Nils-Emil dra iväg med en liten kackerlacka som han antagligen tyckte var ett passande mål mat. Jag rös, men insåg att det är bättre så än att vi hittar något otrevligt i vår säng! BLÄ!





Så här kan det se ut utanför vårt fönster när det regnar i Kunming. Ja, det är palmer.


Nu ska jag försöka äta lite lunch och hoppas på att magen håller sig i skinnet.


/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback