För han har blommor i sitt hår som bara jag kan se!


För han har blommor i sitt hår som bara jag kan se!

Idag har jag skrivit två av mina fem tentor. Suck. Skönt att de är färdiga, men de två var dem lättaste. Hörförståelse och muntlig kinesiska. På måndag har jag kinesisk historia och antik kinesiska. Och på onsdag (har blivit tidigarelagt dessvärre) har jag värsting värstingtentan i kinesisk text och grammatik. BLÄ!!

Äntligen har vi fått (efter två månaders tjaaaat och gnäääll) våra bibliotektskort!! Hurra! Det är inte bara ett vanligt litet lånekort. Utan det är:
* Bibliotekskort
* Nyckel in till biblioteket
* Matkort som man laddar med pengar så att man kan köpa mat på den vanliga kantinen som kostar en fjärdedel så mycket som att äta ute.
* Bankkort
* ID
* Studentkort

Etc. Det är alltså ett väldigt bra kort att ha! Och äntligen har jag fått det! Hurra!

Efter mitt och Simons besök på kontoret där man fixar korten gick vi på en promenad på campus. Det är så vackert nu. Överallt blommar körsbärsträden. Det doftar ljuvligt! Och det är inte bara en sorts körsbärsträd. Det är alla färger från fusccia till ljusljusrosa och vitt. En hel färgkaskad!
När vi kom tillbaka till Youyihuiguuan där vi bor hittade Simon ett träd som doftade. Jag nådde inte så då tog han försiktigt loss två små blommor så att jag kunde få lukta. Ena hamnade i hans hår och ena hamnade här:


På mig om det inte framgår.


Och här följer ett gäng bilder på min manikyr jag gjorde för några veckor sedan. Inte den bästa kvaliteten på bilderna, men jag kan meddela att färgen på nagellacket är rosa med guldglitter. Katterna är vita med roa hjärtan.





Det var allt för denna gång.

Nu ska jag vila och sedan plugga till nästa omgång prov.... Suck!


/Emma

Kommentarer
Postat av: julia från konfalägret

naaw! jag saknar dig jätte mycket! gud vilka söta naglar! hoppas du har det bra! jag vet jag är helt efter men jag skaffade facebook i förrgår typ, så om du hare facebook kan vi kanske bli vänner... på facebook:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback