Snuva och Shangrila

Jag bara snörvlar och snörvlar.... Blä!
Börjar faktiskt bli lite trött på det här! Det är så att våra lärare reagerar på att vi är så förkylda hela tiden! Och jag blir aldrig ritkigt frisk! Det går i vågor, men så fort jag håller på att känna mig bra och bli frisk så kommer det en ny förkyldning och gör mig sjuk igen! Argh! Det är verkligen inte det lättaste att plugga med ett huvud av bomull!

Idag har jag hur som helst tagit reda på vad penicilin heter på kinesiska. Ska se hur jag blir under veckan, men jag tror nog att jag stannar hemma i morgon för usch vad jag känner mig dålig.... Både näsan och ögonen rinner i ett så jag har fått skavsår. Men, en sak måste jag säga. Jag är väldigt glad att jag har mormor som mormor för utan hennes näsdukskunskap (läs mjuk och len och inte strävt toapapper) hade det varit katastrof! Är så glad att jag alltid har med mig en näsduk (i tyg!) för det är verkligen inte skönt med papper! Det river!
Får se hur jag gör med läkare. Det är liksom ganska dyrt här. Inte som i Sverige där det är subventionerat. Blir bara lite orolig när jag varit förkyld i en månad.










Det syns väldigt dåligt på bloggen, men det står Shangrila under det tibetanska. Vet inte varför men jag har tänkt mycket på det stället på sista tiden. En fruktansvärt kallt och hemskt ställe.







Nu ska jag återigen snyta mig och sedan sova.

Och för er som vill veta ligger jag bara sex timmar före er i Sverige nu tack vare att ni har ändrat till sommartid. Här står man still....


/Emma

Kommentarer
Postat av: Mormor & Morfar

Krya på Dig. Vad händer här om Du är borta från skolan? Hur har det gått på proven?

2011-03-30 @ 19:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback