Taipei 20, Rösta eller dö!

Hej!

Igår var jag och röstade. Det var inte så spännande som man kan tro att rösta i utlandet. Ungefär som vanlig poströstning bara. Men, nu har jag gjort min medborgerliga plikt och framfört min åsikt och vilka som ska styra Sverige i de nästkommande fyra åren. Drog även med mig Magnus. Det var hans första gång att rösta. Han är nämligen 89:a och missade då förra valet.


Detta är huset jag röstade i. Uppe på tionde våningen.



Från vänster: Taipei 101 (gissa hur många våningar det huset har :P), Lyxhus, World Trade center (Eller där jag röstade). Taipei 101 och Svenska Exportrådet (De fungerar som et konsulat eller ambasad här i Taipei. Det finns ingen svensk ambasad eftersom Taiwan inte är ett erkänt land.) ligger alltså väldigt nära varandra. Tufft!



Mer Taipei 101. Någon dag ska Magnus och jag åka upp dit. Ska bara samla lite mod....



Hittade detta fantastiska godia härom dagen. Jumping Candy står det. Det låter väldigt suspekt, så det ville jag prova. Sagt och gjort, jag köpte godiset och gick hem för att prova.
Så här i efterhand kan man ju tycka att allt ätbart som heter någonting med "Jumping" borde man kanske undvika... Men jag är ung och dum. Glupskt tog jag min första tugga. Och PANG! sa det i munnen. JAg blev tokrädd! För ont gjorde det också! Det chokladen (som det står Chit-Chat på istället för Kit-Kat) innehöll stora godisbitar som exploderar. Det finns sånt godis i Sverige, men inte alls med samma explosionskraft! Det gjorde ont på tungan länge efter det. Knäppgodis!



Detta godis heter "Guts". Bara namnet borde få en att tveka både en och två gånger innan man provar. Men jag tyckte bara att det blev mer lockande. Dessutom utmanade godisen mig. Det står "Are you ready?" på sidan. OCh en sådan utmaning kan man inte ignorera!
Och precis som med Jumping Candy borde jag kanske tänkt till lite. En chokladgrej som heter Guts, är det verkligen vad jag vill sätta tänderna i?
Svar: Nej!

Vilken besvikelse det blev. En godis går inte att äta pga att den attakerar ätaren, och den andra smakar förfärligt! Så, jag bestämde mig för att godislös var the way to go den kvällen. Aldrig mer Juming Candy eller Guts! Blä!


Nu är det mer plugg som gäller. Förhör i morgon.


Adjö!
Emma
Hej!

Igår var jag och röstade. Det var inte så spännande som man kan tro att rösta i utlandet. Ungefär som vanlig poströstning bara. Men, nu har jag gjort min medborgerliga plikt och framfört min åsikt och vilka som ska styra Sverige i de nästkommande fyra åren. Drog även med mig Magnus. Det var hans första gång att rösta. Han är nämligne 89:a och missade då förra valet.


Detta är huset jag röstade i. Uppe på tionde våningen.



Från vänster: Taipei 101 (gissa hur många våningar det huset har :P), Lyxhus, World Trade center (Eller där jag röstade). Taipei 101 och Svenska Exportrådet (De fungerar som et konsulat eller ambasad här i Taipei. Det finns ingen svensk ambasad eftersom Taiwan inte är ett erkänt land.) ligger alltså väldigt nära varandra. Tufft!



Mer Taipei 101. Någon dag ska Magnus och jag åka upp dit. Ska bara samla lite mod....



Hittade detta fantastiska godia härom dagen. Jumping Candy står det. Det låter väldigt suspekt, så det ville jag prova. Sagt och gjort, jag köpte godiset och gick hem för att prova.
Så här i efterhand kan man ju tycka att allt ätbart som heter någonting med "Jumping" borde man kanske undvika... Men jag är ung och dum. Glupskt tog jag min första tugga. Och PANG! sa det i munnen. JAg blev tokrädd! För ont gjorde det också! Det chokladen (som det står Chit-Chat på istället för Kit-Kat) innehöll stora godisbitar som exploderar. Det finns sånt godis i Sverige, men inte alls med samma explosionskraft! Det gjorde ont på tungan länge efter det. Knäppgodis!



Detta godis heter "Guts". Bara namnet borde få en att tveka både en och två gånger innan man provar. Men jag tyckte bara att det blev mer lockande. Dessutom utmanade godisen mig. Det står "Are you ready?" på sidan. OCh en sådan utmaning kan man inte ignorera!
Och precis som med Jumping Candy borde jag kanske tänkt till lite. En chokladgrej som heter Guts, är det verkligen vad jag vill sätta tänderna i?
Svar: Nej!

Vilken besvikelse det blev. En godis går inte att äta pga att den attakerar ätaren, och den andra smakar förfärligt! Så, jag bestämde mig för att godislös var the way to go den kvällen. Aldrig mer Juming Candy eller Guts! Blä!


Nu är det mer plugg som gäller. Förhör i morgon.


Adjö!
Emma

Kommentarer
Postat av: Pia

Sötaste Emma!

Äntligen har jag hittat till din blogg!Vilken läsning, söta du, vad roligt att du ger dig på att prova massa "livsfarligt" godis-härlig läsning:)

<3 kramar i massor från ett höstregnigt Vby.

2010-09-13 @ 14:28:31
Postat av: Linen

Mahaha, attackerande godis. Borde vi ha hemma så man drar sig för att köpa det :P

2010-09-13 @ 16:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback