Taipei 28, tråkväder

Hej hej!

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Det har varit en intensiv vecka och när nu helgen äntligen har infunnit sig kan jag inte sova. För mycket i huvudet antagligen... Men det jobbigaste är att jag har ont i mina ögon och huvud. Det gör att jag inte kan läsa eller öva tecken som jag vill. Inte heller sitta vid datorn. Men men, jag ärtacksam att jag inte är blind och har bra syn. Att det sen gör ont i bland kan jag stå ut med.

Igår berättade pappa att han sett flyg från Taipei som mellanlandar i Tokyo. Det betyder att jag skulle kunna mellanlanda en vecka eller så där och leka med Pelle! Det vore jättejättekul! Och jag skulle slippa betala 7000-8000 sek för att åka från Sverige. Nu blir det väl bara några tusen dyrare. Helt okej enligt mig. Mitt problem är bara min packning... Jag kommer ha väldigt svårt att få med mig allt hem (och nej, jag har ite köpt speciellt mycket saker men böcker och kursböcker väger tungt!)! En kompis till mig berättade att hon hade köpt till en tjänst för ca 500sek när hon backpackade som gjorde att hon kunde ta med sig 40kg hem till Sverige istället för de vanliga 20. Det vore ju fantastiskt om det gick! Lättast dessutom. För visst går det att skicka hem saker, men min erfarenhet från Kina är att det är riskabelt. Saker går sönder... Inte kul! Så jag ska se vad jag kan göra.

Min vecka har för övrigt sett ut så här:

Måndag: Tenta + mastodont-glosförhör
Onsdag: Midtermtenta (megatenta på en hel kursbok!)
Fredag: Tenta nya boken + muntligt föredrag om Svenska högskolesystemet utan stödord

Och så en massa andra läxor och glosförhör insprängt mellan tentorna. Kul! Not! Jag lär mig massor, men det är mest korvstoppning just nu. Hinner inte lära mig allt så att det består.


Blir glad av den här bilden. Det är flera tusen pingviner som har blivit räddade undan en enorm oljekatastof och här blir de äntligen tillbakasläppta till havet. Att de är rosa beror på att man markerat vilka som är räddade så att man kan känna igen dem under sommaren. Förstå vilken lycka! Tusentals pingviner som annars skulle ha dött lever nu och mår bra pga att hundratals människor volonterade och tvättade rent sura pingviner. Fantastiskt!


Nu ska jag öva tecken och skriva en uppsats om en svensk maträtt. Vet inte riktigt vilken jag ska ta, men det blir nog bra.

Tjolahopp!
Emma

Kommentarer
Postat av: Linen

"tvättade rent sura pingviner." Haha :P

2010-10-10 @ 11:34:49
Postat av: Mamma

Förstår att du fastnade för den färgen som de använt till markering....ROSA.

Puss o Kram

Mamma :)

2010-10-12 @ 15:46:43
Postat av: Bror

Ja...och tur att det inte var knallrött! Det hade ju skurit sig :P

2010-10-14 @ 13:40:30
Postat av: Bror

...mot bloggens färgtema alltså.

2010-10-14 @ 13:41:07
Postat av: Bror

Ha! Ja! Sicken tur jag har! Eller så hade jag kunnat photoshoppat lite :P

2010-10-14 @ 16:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback