Mat?

Har slutat vara hungrig på de sista veckorna. Varför då?
I fredags när jag var ute och åt med Magnus orkade jag bara två sushibitar och lite broccoli (ja, de serverar broccoli på sushihaket). Magnus tog då en tofusushitalrik (de har tre bitar på sig) och sa att jag borde äta mer och gärna fick ta en av hans bitar. Snällmange! Men jag var inte hungrig, fast jag verklige borde ha varit det. Och så där har jag hållt på på sista tiden. Jag blir liksom aldrig hungrig! Och idag kom jag på mig själv för en halvtimme sen med att bara ha druckit apelsinjuice (klockan är nu 18). Jag stälde fram frukosten i morse. Marmelad, philadelfia och mackor. Men jag åt aldrig. Hur tankspridd får man vara?!

Nu har jag i varje fall tagit mig i kragen och smsat Magnus. "Italienskt?"
Fick till svar: "När och var? /M"

Jag gillar våra kortfattade sms.

Känner inte för att äta eller träffa folk. Men, jag kan inte hålla mig på mitt rum hela dagen! Och äta måste jag! Annars mår jag pyton och det vill jag inte.

Får se om jag orkar gå till skolan i morgon. Känner mig ganska sänkt (inte för att jag itne äter).
I går (min kväll) fick jag se Mona via skype. Simon visade mig henne där hon låg fint iordninggjord i sin säng med bilder och fina saker. Det var så konstigt. Det var ju bara vanliga Mona! Men hon var helt stilla. Och så ska det inte vara! Hon brukade vara full av liv och hejig även om det blev mindre och mindre.
Men jag är så glad att jag fick se henne innan de hämtade henne. Det var väldigt fint och vackert. Massa bilder på barnen var runt henne. Och en hel del saker hon tyckte om. Men jisses vad jobbigt det var att se! Det blev så verkligt på en gång. Då sjönk det in att hon faktiskt är död och inte kommer busa med oss mer. Det kommer bli så tomt efter henne. För med henne kom många asistenter och det var alltid full rulle hemma i Östersund när vi var där. Nu finns varken hon eller Sonja där. Stackars Hasse.

Jag tänker hur som helst mycket på Mona. Skolan kommer liksom sen.
Men jag har lyckats göra en av mina läxor i alla fall. Ska bara skriva en uppsats, plugga en gloslista, skriva ett föredrag och ett kapitels grammatikövningar att lämna in. Sen är jag klar... Suck... Det är svårt när jag inte har någon ork sen innan att plugga. Och så händer det här. Hur ska jag då orka? Någon som har lite energi att ge?


Middag om 50 min.


Emma

Kommentarer
Postat av: Bror

Jag försöker skicka över lite energi till dig, men vet inte hur mycket som kommer fram eftersom det är så långt :(



Det är inte så konstigt kanske att du tappat aptiten, det blir ofta så när det är mycket som händer och det finns mycket att tänka på. Synd att du inte är hemma än, för hur skulle du kunnat motstå mina smörstekta kantareller (plockade en papperskasse på landet) och kantarellstuvning med kokt potatis och sallad!

Men jag ska frysa in lite kantareller, så sparar jag till du kommer hit!



Mandelmassa kärlek!

2010-10-24 @ 18:13:35
Postat av: Bror

Åh! Fina bror!



Ja, kantareller vill jag ha! Det låter mysigt!

Jag kan komma till dig så kan bebisarna och vi ha en myskantarellkväll!



Tack för energin. Jag ska hålla utkik efter den. Kan tänka mig att det är lite fördröjning nu eftersom det är en orkan nära Taiwan.



Mandelmassa!

Postat av: Bror

Bra! :D



Hoppas den hittar fram då iallafall...

2010-10-25 @ 12:39:24
Postat av: Mozter !!

Emski-Pemski!!! Du får inte glömma bort att äta... Sockerfall är INTE kul ! JAG om någon vet... så stopp i sig nåt! Vill ha hem ett energiknippe till Emma snart :-)

Välkommen hem vännen !

O visst är det tråkigt med Simons mamma!! Det är väl inte konstigt du har tankarna på annat håll..

Kram kram imängder från Mozter o co <3

2010-10-26 @ 22:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback