Vakta kyrkan

Hej igen!

Ikväll (från kl.17) ska jag vakta kyrkan från plundrare och pundare.... Eller nä, men jag jobbar som vaktmästare ikväll. Lite svårt dock då hela vardagsrummet är ockuperat av VVV (Vuxet Växande i Vällingby; se http://svenskakyrkan.se/vallingby/ för mer info), i kyrkan har Ingmar meditation, samlingssalen har orkesterrep och till och med studierummet är upptaget! Tjoho! Folk överallt! Härligt! Jag däremot har nästan ingenting att göra. Allt sköter sig självt. Det enda jag gjort är att möblera inför meditationen och gjort ordning kalken med bröd (för nattvard) samt ringt i klockorna (vilket är så tufft att jag aldrig tröttnar!). Tänk på det nästa gång ni hör S:t Tomas klockor ljuda, då kan det mycket väl vara jag :D Tufft på hög nivå!

Idag hade vi föreläsning igen. Inser att de furtio timmar som man förväntas plugga inte på långa vägar räcker till.
I går fick vi 50 nya glosor (alltså många fler tecken eftersom de flesta ord består av två eller fler tecken) till torsdag, fem uppgifter att göra och översätta (galet svårt!) till idag och en inlämning till torsdag! GAH! Hur ska man hinna?! Och framförallt orka! Börjar bli riktigt nervös över att hinna med min resttenta! När ska jag hinna plugga till den om jag inte hinner med det jag ska göra nu?! Dessutom, till råga på allt, har jag varit korkad nog att anmäla mig till en Chinese Bridge-tävling. Galet galet! Det går ut på att vara så bra på kinesiska som möjligt så kanske man kan få stipendium till Kina. Man ska:
*Hålla ett tal på 5 min
*Göra ett framträdande på 3 min
*Svara på frågor om samhället, historia och någonting mer jag glömt. Och allt detta på FLYTANDE KINESISKA!

Hoppas det går bra. Jag och Simon har anmält oss. Kruxet är bara hinna med allt. Hur ska jag hinna med att skriva ett tokbra tal och plugga in det (man får under inga omständigheter använda fusklappar!) och ett framträdande? Om det inte vore för de fina priserna skulle jag aldrig vara med! Men om man nu kan vinna resestipendium och t om ett helårsstipendium kan det vara värt att tönta sig lite :P Håll tummarna på söndag om en vecka!

Sa jag förresten att det är i Aula Magna? Den största aulan i (typ) hela världen! *Sagt med en viss överdrift pga en växande nervositet*

Nu ska jag gå och släcka kyrkan och låsa alla dörrar för om en timme är det hemfärd om orkestern är klar då.


Eder Emma, nu med allt för stark huvudvärk.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback