Hur ser en intuitiv inutit ut inuti?

Hej igen världen!

Igår var det 7.3.10. Och den 7.3.08 blev jag och Simon tillsammas. Alltså två år sedan. Galet ju!

Det firades med att gå på teater och inte hinna med läxorna som det var tänkt. Jag gav dessutom en prickog ring till Simon. Mycket tervlig dag allt som allt.

Nu sitter jag i kyrkvakten och försöker bena ut min släkt för stackars Kajsa (registrator/sekreterare i S:t Tomas). Nej alltså, ja, Maj Håkanson var min farmor, och ja, Lilian var också farfars fru. Nej, Jag har två fastrar OCH två farbröder. Så, nu har jag gjort ett släktträd så att det ska ljusna lite. Hoppas det hjälper.
Men jag har en (för?) stor släkt!

I helgen kommer Simons kompis Per på besök. Det ska bli roligt! Har inte träffat honom på några månader nu. Kommer bli mycket skumt att se honom hemma hos mig. Inte för att jag har någonting emot det, det kommer bara bli konstigt eftersom han inte har varit där förrut. Han tillhör min Östersundvärld och nu kommer han vara i min Hemmavärld. För att citera Måsart "Mycket konstigt!".

Är det någon som har läst sista numret av Blandaren? Om inte kan jag bjuda på en liten jobbig huvudbry.
Varsågoda!

Hur ser en itiutiv inuit ut inuti?

Det ni!



Dagens ord:

怪物 uttalas [qi3wu4] och ordagrant översatt betyder det konstigt djur; alltså ett monster. Så, dagens ord är MONSTER!!


Håll till godo!


Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback