Bryta, brutet, har brutit?

Hej igen vackra värld!

Om bara 23 minuter (i skrivande stund), alltså kl 11, kommer domen mot Göran Lindberg. Vilket ärkepucko han är!!
Läs gärna den här artikeln om honom i DN idag:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/dom-mot-goran-lindberg-i-dag-1.1145498

Jag blir helt förskräckt! Han har varit en högt uppsatt kille som har undervisat många och föreläst för ännu fler! Ocgh så beter han sig så här! Att ge sig på 14 åriga flickor och sen hota med att han vet var hon bor om hon skvallrar är GALET! Till sitt försvar sa han att det var på ett jämställt sett han hade vålödfört sig på kvinnorna/barnen. Kvinnornas verson avslöjar dock en brutal och känslokall person.

Fruktansvärt!!

Den förväntade domen är åtta års fängelse. Jag hoppas det blir längre. Det han har gjotr mot de stackars barnen är hemskt och oförlåtligt. Att sätta sig på en liten flickas ansikte så att hon inte år luft är verkligen ine okej! Jag förstår inte hur han har kunnat handla som han gjort!

USCH!

Och, just ja... Jag har kanske brutit fingret... 
Ekvationen:
Hardcase (hård metallåda som instrument förvaras i) + Emmafinger + 25kg elpiano = dåligt!

Råkade som sagt få synthen på mitt finger (tack och lov det vänstra). Det var i onsdags kväll. Och i morse när jag skulle tätta såret (äckligt och djupt äckelsår) så flyttade sig någonting innuti när jag vred på fingret. Gischhh! Tänkte jag och ringde i panik till pappa som tyckte att sådär ska ett finger inte bete sig. Så... Jag tittade på klockan och insåg att min läkares telefontid börjar om 10 min. Ringde, och läkaren säger, Kom in nu, så fort som möjligt!
Attans... Det har jag inte tid med. Öppnade kyrkan i morse och var helt ensam! Men efter en liten stund kom Carola och tvingade migg att gå. Så nu sitter jag här med en omplåstrat finger och 350 kr fattigare. Läkaern ska återkomma när han har sett röntgen och så ska han återkomma.

Nej, nu är det baa åtta minuter kvar tills domen kommer. Ska återvända till mina syslor och dn.se.


/Emma, nu mamma, pappa, Linen och Simonlös....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback