Taipei 3

Hej värld!

Idag konfirmerad mina Jämtlandskonfirmander. Hoppas det går bra!

Fjärde dagen nu och jag vill hem mer än någonsin. Hittar fortfarande inte Magnus. Har lämnat en lapp på dörren till hans Hostel. Det går liksom inte att ta sig in genom dörren. Mycket märkligt! Tänk om det kommer turister som har bokat ett rum! Vad ska de göra då? Det finns ett telefonnummer på dörren, men hur många har en taiwanesisk telefon?! Puckat.

Jag har blivit sjuk. Turistmage antagligen. Mår tokilla hela tiden! Så jobbigt!

Har letat efter flygbiljetter hem, men det finns inga som är i okej prisklass! De billigaste ligger på 19800... Och det har jag inte... Men jag vill hem. Så här kände jag aldrig i Kina. Då tyckte jag Sofia var knäpp som hela tiden tjatade om att hon saknade sin familj. Och nu är jag här själv! Har nog aldrig saknat Mamma, pappa, Linen, Sötnos, Simon, Mormor, morfar, Helena, David, Frida, Rebecca och alla adnra. S:t Tomas etc så mycket som jag gör nu! Vill hem och krama om alla och aldrig någnonsin släppa taget om nån!

Pratade med Mormor och Morfar på skype igår. Det var tokroligt! Tur att jag har en så tecknisk mormor och morfar som jag har! För det är Morfar som har lärt mig skype. Det krånglade med ljudet, och då var det han som kom på vad som var fel. Inte jag! De är häftiga de där två! :D Och Morfar fyller år i morgon! Vill verkligen vara med och fira de. Sitta i deras trädgård och prata med alla släktingar. Det är mysigt!

Och på tisdag fyller Simon år. Han blir 23. Det vill jag också vara med om att fira. Hans första födelsedag hemma hos mig, och så är jag inte där! Dålig stil!

Sitter och tvingar i mig vatten nu. Smakar blä och gör mig mer illamående, men jag måste dricka. Det är ju så varmt!!

Drömde mardrömmar hela natten i natt.... Så nu får jag inte sova längre. Hittils har jag sovit bra, men inte nu längre.

Ska maila Eva Aggeklint idag tänkte jag. Hon har ansvar för kinesiskan på SU. När jag slutade frågade jag henne om jag kunde hoppa på om det inte gick med Taiwan och det sa hon att jag kunde. Måste bara informera och fråga om det har ändrats. PRoblemet med om jag skulle börja där är att jag ligger efter med tecknen. Skulle ha pluggat ikapp det under sommaren i sånna fall. Och det har jag inte gjort.
Eller så kan jag maila arkeologiföreståndaren på Su. Jag kom in där men tackade nej eftersom jag skulle till Taiwan. De kanske har plater kvar. Vem vet?

Kl 15 min tid (9 er tid) ska Simon skypa med mig. Längtar efter att få höra någon annans tankar än mina egna!


Vill att ni ska veta att jag nu förstår vad alla ni betyder för mig! Ska aldrig ta er för givet! Och jag älskar er allihop! Mamma, pappa, Linen, Simon, Sötnos, Mormor, Morfar, Farmor, Helena, Hanna, David, Rebecca, Pelle, Frida, S:t Tomas. Alla! Och jag uppskattar er enormt!
Vill att ni ska veta det för jag är dålig på att säga det.

Om det fanns en billig flygbiljett hem idag skulle jag ta den. För hur mycket är det här värt egentligen? Simons fina mamma Mona har inte långt kvar, Linen ska opereras. Hur mycket ska jag missa egentligen?! Jag har dessutom gått ner massa i vikt eftersom jag är dålig. Tappar mina byxor. Och jag har faktiskt försökt äta! Och jag tar mina vitaminer duktigt! Men det hjälper inte! Saknar er för mycket!

Nu är min klagovisa slut. Ta hand om er tills vi möts igen!

Eller som vi sjunger med konfirmanderna:
"Må vägen komma dig till mötes, må du alltid ha medvind.
Må solen värma ditt ansikte. Må regnet falla mjukt över dina ängar.
Tills vi möts igen, tills vi möts igen. Må Gud hålla dig i sin hand.
"

/Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback