Taipei 4

Hej igen värld!

Jag har nu hittat en Magnus! Han bor ca 200 meter från mig, men det tar ca 10 minuter att gå eftersom det är så mycket människor och galet smala trottoarer! Dessutom är det en väg med ett övergångsställe som tar 1,5 minuter på sig att slå om och håller sig grön i 12 sekunder. Och det vet jag för trafikljuset räknar ner! Och inte nog med nedräkningen, där det normalt är en grön lampa springer en liten grön gubbe så att man ska förstå att det är nu man ska ta sig över. Så kan det vara. Det går att youtuba fram.
http://www.youtube.com/watch?v=gGxlMhde1og
Ca fem minuter in så är det ett klipp av just detta fenomen.

Är väldigt glad att jag bor på mitt rum. Magnus rum är mycket mycket sunkigare!


Detta är utsikten från mitt fönster mitt på dagen. Nu är det kolsvart! Tråkigt nog blir det svart redan vid 19. Och det går på fem minuter från det att det börja skymma tills det är mörkt!




Hejdå Arlanda! Där inne i den stora hallen står Mamma, Pappa, Linen, Simon och Pelle och vinkar av...





Stockholms skärgård... Vackert!




Eftersom det var Thai Air som jag flög med var det förstås Thailändsk mat. Ett minus var dock att de gick efter Thailänds tid, så när det var dags för eftermiddagsfikat tvingade de alla på planet att dra för fönstren och sova. Hur tråkigt som helst! Jag var ju jättepigg!!
Fick ungefär samma sak till frukost. Ingen höjdare direkt!




Och så här ser jag ut nu. Eller då. På planet från Bangkok till Taipei. Sista gången jag kommer använda min sjal på läääänge!


Ja, det är väl det som har hänt. Morfar har lärt mig använda skype bättre (mitt skypenamn är emma.xiaoai). Det är bra! Har pratat med katten på skype. Hon förstod nog inte riktigt grejen dock måste jag erkänna...

Nu ska jag snart sova! Klockan är redan över 22!

Godnatt världen så får vi se när jag kommer hem!

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback