Cancer

Hej igen!

De jag får mitt stipendium av är den Taiwanesiska staten. I Sverige representeras de av Taipei Mission in Sweden. De får inte ha någon ambasad eftersom Taiwan inte är ett erkänt land av några andra länder än ett pyttelitet kungadömme i Afrika. Så, Taipei Mission är deras "ambasad". Det är där man ansöker om visum etc.
Dett är hur som helst deras hemsida. Kan vara kul att kolla runt på. Tyvärr är den på engelska, men den är till för Sverige.

http://www.taiwanembassy.org/SE/ct.asp?xItem=457&CtNode=5263&mp=172&xp1=


För ungefär ett år sedan kom det in en berusad man som inte luktade så gott och krävde att få lyssna på orgeln i kyrkvakten (i S:t Tomas) där jag jobbar. Han var ganska vild så jag bad honom att sätta sig ner och prata med mig en stund istället för att flyga runt som en galning. Och det gjorde han. Efter en stund visade det sig att han hade cancer, långt gången dessutom och att han var rädd för att dö. Men han ville så gärna lyssna på orgel. Det skulle han bli så glad av. Han hade ingen kontakt med sina barn och snart skulle det vara för sent.

Den mannen har jag tänkt mycket på under året som gått. Undrat hur det var med honom och vad som hänt.
Och idag kom han in! Han hade hatt och käpp (han är väl runt 50), härlig bränna, färg på kinderna, gått upp till en hälsosam vikt och han var nykter! Tror ni jag blev glad?! Den man som jag gått och tänkt på och undrat över hade övereft sin cancer, blivit nykter och fått ordning på sitt liv! Jag blev så glad!


Dagens solskenshistoria!

//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback