Bye bye BeiJing

Ojojoj... Vet inte riktigt var jag ska börja... I natt nån gång vid ett (kinesisk tid) bestämdes det att jag och Simon åker hem i morgon... Jätteskumt! Det blir alltså ingen transmongoliska järnvägen för vår del. Det känns inte så kul, men vad gör man? Är det panik så är det panik. Hans mamma har blivit sämre så nu måste han hem. Och givetvis följer jag med. Jag kommer liksom ihåg hur det var när farmor dog, en sån sak vill man inte gå igenom ensam!

Kommer i varje fall hem till Arlanda kl 23 på söndag (svensk tid). Var där om ni vill se hur jag numer ser ut (eller om ni är allmänt nyfikna på Simon :P). Båda okej (som man säger på kinesiska).

Det känns faktiskt jättesnopet att åka hem så här precis innan transmongoliska, men det är klart värt att åka hem med tanke på hur Simon mår. Jag skulle absolut åkt hem och det gälde mamma! På stört! Simon har ändå väntat över en vecka med att åka hem. Vet inte om jag skulle ha pallat det.

Är det någon som vet om det finns några bidrag man kan söka för flygbiljetter på nåt sätt. Min biljett gick på 4053 kuai (ca 3600 kr) vilket är lite svettigt måste jag erkänna. Om det är nån som vet nåt, säg till! Det är hela min budget nämligen.

Men, jag skola icke misströsta! Snart snart är jag hemma hos Linen igen! Det är superbäst! Jag tänker för övrigt invadera din säng! Bara så att du vet! Du kommer inte att få sova ensam mycket längre till!! Mohaha! Nämen, skämt åt sido, jag saknara faktiskt Linen otrligt mycket. Drömmer om henne typ varje natt. Fast i natt var det nog mamma jag drömde om... Kommer inte riktigt ihåg, men i går natt var det Linen igen! Och Sötnos, henne saknar jag också! Undra om hon kommer ihåg mig? Hoppas det!

Nu måste jag packa. Min packning är på knapt 40 kg (jag skulle ju åka tåg hem) och på flyget får man bara ha 20 kg... Jobbigt! Det betyder att jag antignen kan lägga ner ca 1000 spänn på tio kg att skicka hem eller så får jag slänga en massa saker! En huzheng (det där stora surfingbrädestränginstrumentet) har jag inte hunnit fixa än... det känns jättetråkigt! Men, jag ska tillbaka till Kina, jag får väl fixa det då. Jag har inte pengar till det nu eftersom jag ska åka flyg... Snacka om att kasta pengar i sjön!!

Om det är någon som vet nån som behöver en feriearbetare i sommar, hojta till! Jag är pank och behöver jobb typ. Har varit supersvårt att hitta nåt från Kina. Många .nusidor är spärrade av regeringen. Jobbigt när många hittajobbsidor slutar just med .nu... En bra sak är annars är att wikipedia har släpts av regeringen. Man kan söka på wikipedia nu, det kunde man inte när jag först kom hit. Samma sak gäller blogspot.com. Det funkar nu, det gjorde det inte för en månad sen. Och det beror bara på censuren. Dumma Kina.

Censur och kummunismen till trots kunde jag ändå inte hjälpa att bli kär i Kina. Kina är ett mycket vackert land som har glömt bort sin egen skönhet. Nere i södra delarna av Kina är det otroligt vackert. Där är det rifält med bönder som står och hackar (givetvis bär det en konisk hatt av vass/bambu). Så är det verkligen. Bananträd har jag sett massor! Varit i berg och tittat ut över småbyar och sjöar.... Det är så vackert att man tappar andan! Dit ska jag tillbaka. Får bara se när det blir. Pengar och Simons mamma Monas hälsa spelar in. Att leva i Kina kan man komma undan med rätt billigt, det är transporten dit som kostar bra mycket mer än skjortan! Hoppas bara på att jag lyckas hitta ett jobb så borde det lösa sig. Om jag nu inte ska plugga arkeologi i höst. Får se vad det blir. Ingenting är säkert längre.

Nu ska jag gå och slänga mina ägodelar som itne får plats i väskan. eller, plats får dem, men de väger för mycket!

Ha det bra (gärna bättre än jag just nu)!

Kramar Emma

P.s. Simon bor i Östersund och inget annat. Ber om ursäkt för den usla stavningen i föregående inlägg. Till mitt försvar var kl mitt i natten... D.s.

Kommentarer
Postat av: Beccan

Oj. Usch va jobbigt, och tråkigt!

Postat av: Frida

Hang in there!! :(

2008-05-02 @ 10:54:25
URL: http://frogprince.blogg.se
Postat av: Linen

Jag saknar dig också! Jättemycket.

Älskar dig, syrran.

Kram!

/Linen

2008-05-02 @ 20:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback