Kallt!!!

I Peking stanger man alltid av varmen den 10 mars... Det ar inte den smartaste av losningar nar det ar svinkallt utomhus! Alla ( och det ar ingen overdrift, det ar verkligen alla) i klassen har blivit forkylda. Man kan inte varma sig nan stans! Jag sover t om med STRUMPOR!! Det ar hemskt! Jag har tva tecken, mjukisbyxor, langarmad troja och strumpor nar jag sover. Och anda fryser jag! Det ar sa jobbigt! Man kan aldrig bli riktigt gemonvarm. T om nar man duschar fryser man! Det ar olidligt!
I Sverige ar det en annan sak, dar har man solen som oftast tittar fram. Men har i Peking kan det ga en vecka eller tva innan solen skiner. Sa inte ens solvarmen far man! Och det finns en grans pa hur manga lager klader man kan ha pa sig! Hoppas det blir varmare nar vi ska ut och resa! Har bara en liten Assidoman ryggsack att ha allt mitt pick och pack i. Men, vi ska ju till de sodra delarna, sa forhoppningsvis blir det behagligt i varje fall. Om jag nu inte far malaria eller sa.

Pratade med David haromdan. Kul kul!

Blol! Saknal dig!

Fwida! Saknal dig med!

Saknal alla!

Kom pa en sak. Om en manad ar jag inte langre en tonaring! Det kan ju inte stamma! Jag har ju varit det hela mitt liv! jag kan ju inte bara sluta vara det!  Idag ar det den 29 mars. Det betyder att det ar exakt tva veckor kvar. Precis 14 dagar. Fast om man ska ga efter svensk tid ar det snarare 15 dagar. Men men.

Mamma och pappa! har ni skickat torrsoppor, torrnyponsoppa och potatismos an? Jag skulle behova det inom tva veckor. Men om det inte gar sa forstar jag. Det skulle bara underlatta enormt!

Jag fick varsta pluggrycket igar. det var skont. Skrev en massa tecken.

Oh! I veckan som kommer kommer Johan Bjorksten (Da Long pa kinesiska, stora draken) att sitta i Tv4s morgonsoffa och prata om Kina. Det ar han som har skrivit min kursbok. Han har dessutom bott i Kina i 18 ar, sa han kan en hel del om Kina. Det tror jag helt klart ar vart att titta pa. Jag vet inte vilken dag, men det borde inte vara sa svart att ta reda pa for er som har en tvtidning :P Mamma, Pappa, kan ni spela in. Han skulle prata om Tibet och jag vill se hur han valjer att uttrycka sig.
Jag traffade forresten honom haromdagen pa hans kontor i Peking. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var frestad att soka dit... Kina ar inte sa langt bort i alla fall. Man kan vara hemma pa atta timmar. Det ar inte lange!

Nu ska jag plugga vidare. Hoppas ni ar nojda med uppdateringen alla ni som tycker jag ar seg!

Oh, maste bara beratta att igar regnade det i Peking!! Det ar stort, det kom t om pa nyheterna!


//Xiao Ai aka Emma

Kommentarer
Postat av: Frida

Hehe, det låter ju lite lustigt..."Senaste nytt!! DET REGNAR!!!" =D

Och som svar på din fråga, kommer jag hem morgonen den 20:e maj från Finland. Men jag tror att jag åker till Skåne nån dag senare för att göra audition för skolan där.

Jag saknar dig också... Mycket!!!! Love you!

Postat av: Brüshan

Hehe...får mig att tänka på The alternative julkalender 2007. "Oh...and this just in!"

Naaah...jag har inte så mycket att säga. Jag vet inte. Saknar dig så klart!

2008-03-30 @ 00:17:21
URL: http://luka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback