I väntan på Godot

Hej igen!
Det var ett tag sen nu. Hemmets dator har krånglat. Så, just nu sitter jag och Simon på ett 老外 (laowai) cafe. Det heter I väntan på Godot. Det är helt okej faktiskt! Inte alls så dyrt ( en choklad kostar bara 20 spann istallet för 28). Man får visserligen mat för tre dagar för tjugo spänn, men men. Vi ville fly från Kinas hårda blickar ett tag.
Jag ar förkyld, Har feber t om. Har haft det i två dagar nu. Men jag stod inte ut med att vara i lägenheten en minut till så jag och Simon flydde ut!
Nästa vecka är det påsklov. Jag ska försöka åka till Ikea och köpa en sillburk. en jag vet inte. Jag har inte ätit kött sen jag kom hit, vet inte om jag ska bryta det med att äta sill. Får se hur jag gör.  Jag ska i vilket fall som hellst åka till 西安 (Xi An) på lovet. Där finns Bi马Yong (Terrakottaarmen). Jag och Simon tänkte pysa dit. Det tar en dag att åka med tåget. Det ska bli lite läskigt men kul! Ett helt eget äventyr i stora Kina. Vi kan ju åka hur fel som helst!! MEN, mamma och ni andra, ni behöver inte vara oroliga. Min telefon fungerar i hela Kina så jag kan ringa 晓jing om det skulle fnucka sig rejält!

Nu ska jag betala och sen ska jag hem till familjen som jag börjar tröttna på i allt större utsträckning. I Kina kan man inte vara kompisar med en person av det motsatta könet. Att jag då vill plugga tillsammans med Simon anses vara helfel. Det tyckte min 姐姐 (jiejie) och 哥哥(gege) i alla fall. De har ringt Xiaojing och berättat att vi minsan har suttit i samma rum och studerat!

Tjipp och hej!
Lever pastej?

晓爱 Emma

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mamma?! Det finns väl andra som kan oroa sig också!!!
Stor kram mitt gullefjun....

2008-03-13 @ 14:22:57
Postat av: Mozter !!!

Hallå Där mitt "lilla" Gudbarn :-) Roligt att höra av dig.. Hmm inte bra du är sjuk men du får krya på dig. Stort tack för kortet vi fick ..det kom idag 13/3 Glad Glad blir jag
:-) Och såååå roligt att höra av dig ! Gärna repris på det tack! *fniss*
Hoppas du får kul med Simon !!!! Trist inställning dom har. kram i mängder // Mozter...och så co så klart ! :-)

2008-03-13 @ 22:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback