Sista dagen pa lovet...

Hej hej igen pa alla er som orkar lasa.

Idag ar det min sista dag pa mitt "sportlov" aka kinesiskanyarslov. Sondag och jag ar trott...
En rolig sak ar dock att vi har "fatt" nya kursbocker. Tyvarr ar de pa engelska, men de vavrkar vara battre an den svenska som vi haft hitils.  Det dumma med de nya bockerna ar att nar det ar en kinesisk text (alltsa med tecken) har forfattaren markerat alla toner ovanfor med stora roda streck! Det ar ju jattekorkat! Det gor att man inte tanker sjalv vilken ton tecknet har. Dumt dumt! Funderar pa att kopa tipex och ta bort, for man blir verkligen slo av att ha de roda (fusk) tonerna.

Igar pratade jag med mor och far. Det var trevligt. Maste bara saga att min familj ar totalt galen! Mamma har varit med i DN och pappa dansade med Peter Siepen! Alltsa... Min familj.... Men katten madde bra. Linen pluggade sa jag ville inte stora. Om man har kommit in i en pluggfas ar det jobbigt om man blir stord. Men misstrosta inte gott folk, de ska ringa ikvall (min kvall alltsa) och da hoppas jag a prata med Linen.

Min kinesiska har faktiskt blivit battre. Det ar roligt! Familjen sa senast igarkvall att jag har blivit mycket battre pa att prata. Det kan ju i och for sig bero pa att jag sitter och pratar med dem nastan varje kvall. Det resulterar dock i att jag gar och lagger mig aldeless for sent! Sofia daremot ar utvilad eftersom hon gar och lagger sig nar hon ar trott. Hon pratar inte med familjen. Sa, man far valja, pigg eller kunna kinesiska?

Pa torsdag (14) kommer Pelle hit! Yippie! Det ska bli kul. Det fjantiga ar att i Kina kan inte en kille och tjej vara vanner, sa Pelle ska sova hos en klasskamrat till mig (manlig sadan) och sa far jag och Pelle umgas pa dagarna. Men det ska ga bra. Det kans bara lite lojligt att Pelle aker runt halva jorden for att vara med mig och sa maste han sova 100 meter bort.

Nu har det gatt aldeless for lang tid pa min kinesiska familjs modems kostnad. Men jag och Sofia har bett Xiaojing att prata med familjen och fraga om Sofia och jag kan fa betala bredband och pa sa satt kan jag leta efter utbildningar till i host och maila alla er i lugn och ro.


Frid och Freud som Anna brukar skriva

Emma

Dagens ord: "mifan" ris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback