29 februari, skottdagen

Hej ni dar hemma!

Idag ar det sa varmt att man kan storkna! Gick i en langarmad troja, flees och min tunna grona (typ jeans) jacka och holl pa att smalla av av varmeslag! Men det ar skont. Hoppas bara att det inte blir allt for varmt innan vi hinner aka hem... Vill inte ga omkring i Peking nar det ar 40 grader. Det ar inte som i Stockholm utan i Peking blir det som en varm gryta. Inte bra.

En bra nyhet ar att i morgon (1 mars) far familjen bredband. Eller, far och far, jag och Sofia betalar, men vi ska anvanda det. Det gor att jag kanske t om kan titta in pa msn nan gang! Fast, jag ska forst och framst titta pa utbildningar. Ar lite sugen pa nagonting med miljo efter alla upplevelser i engangsartiklarnas lang. 
 
29 februari. Det ser sa fel ut. Darfor tanke jag skriva idag, bara av den anledningen.
Igar fyllde foresten farmor 91. Vet inte om ni tankte pa det, men det gjorde i alla fall jag.

Under tiden Pelle var har overtrasserade jag min budget ganska sa grovt. Det ar inte bra. Jag far halla igen lite den har manaden. Men nar jag bara har en budget pa 45 kronor per dag ar det ganska sa latt att ga over den gransen.

Idag kom Stefan till mig och undrade om jag ville hanka pa til HongKong pa lovet. Visst vill jag det, men det skulle kosta 3000 for en flygbiljet tur och retur. Det ar mer an min manadsbudget! Dessutom hade jag och Simon tankt aka till kejsade Qins grav och se terrakottaarmen. Simons bror och kompis kommer hit med en turistgrupp och vi (jag och Simon) hade tankt att forsoka hanka pa dem sa gott det gar. Sa det krockar lite. Far se hur jag gor. Bada alternativen kostar i alla fall multum!

Nu borde jag egentligen plugga och tvatta klader. Men jag orkar inte. Har sar pa handerna och jag maste handtvatta. Vet itne hur maskinen fungerar och eftersom familjen inte kommer hem i tid eller har tid kan jag aldrig fraga dem. Jag har forsokt att fraga dem i tre veckors tid nu. Sa det far bli for hand. Inget att gora at.

Mamma, jag har forresten last massor av Flicka med parlorhange nu. Den ar jattebra, las den som nasta bok pa yunnelbanan. En annan bok jag kan rekomendera ar Den kinesiska tradgarden av Jan Maartensson. Den ar bra.

Idag kom aven jag och Simon pa olika bojningar av substantivet "Stefan"
Namligen:
1 Stefan  2 Stefaner  3 Stefanar  4 Stefans
Vi konsulterade Xiaojing och bad om hennes asikter, men hon bara skrattade. Och hon pastar att hon kan svenska! Dagens lararor!

Hopp och hej
Emma

Kommentarer
Postat av: Mozer !

Hejsan svejsan Emmski...jag har oxå läst flickan med pärlörhängena. Håller med dig, den var bra. Kram kram från Moztern

2008-02-29 @ 16:18:46
Postat av: Liskipinskiskiskiski

"Dagens läraror"

Hahaha :P Så klockrent :P

Löv ju. Kraaam

2008-02-29 @ 19:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback