Yran!

Hopp och hej!

Första dagen på Storsjö Yran var igår. Kom hem vid halv fyra efter två timmars kollosalt dansande till Blondie. Det var superhäftigt! Hon var inte alls lika stark i rösten som förut, men jisses vad bra det var! Kollade på Kent tidigare på kvällen (22.00), men de var så tråkiga att jag gick därifrån. Det var väldigt synd tycker jag, Kent är ett väldigt bra band som jag lyssnar en hel del på. Men men. Annars var det en helt okej stämning. Dyrt som attan att äta på Yranområdet, men  vad ska man göra när man inte får ta med sig nåt in... Jobbigt surru.

Hästpojken, är det nån som känner igen det bandet. Det gör jag men jag kommer inte på varifrån.
Kollade på nåt lokalt metalband som faktiskt var väldigt bra. Blev impad av dem eftersom de var så bra när de bara var amatörer. Annars brukar metal inte vara min typ av musik. Då är det med Kent.

Men BLondie alltså! Det var häftigt! Härligt att dansa loss med Simon. Riktigt roligt!!





Tänk er henne fast tjugo år äldre så får ni henne som jag såg henne igår. Hon kom in på scenen i en stor svartvitrandig poncho och tights. Riktigt ballt. Tänkte på Åsa hela tiden.

Rätt kul var att jag faktiskt kunde merparten av hennes låtar. Simon blev förvånad.
I folkhopen var det helt hysteriskt den första halvtimmen. Folk brottades och knuffades och var mycket mer oförskämda än vanligt på konsert. Simon var så söt, efter en stund blev han sur och stälde sig bakom mig och barrikaderade så att jag kunde stå rakt. Han tog alla armbågar och smällar. Snällt snällt!

Ikväll blir det Winnerbäck!!!! Yippie! Anledingen till att jag kom hit egentligen (ja, förruto Simon såklart!). Han och Håkan Hellström. Ska ha min Winnerbäcktröja på mig. Den från konserten på Zinken. Det var för övrigt en ruskigt bra konsert!


Tack och hej. Snart är det OS.
Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback