Vaes!

Hej Sverige!

Idag har jag inte langre formagan att prata. Bara att vasa (det ska inte vara vas som i en vas med blommor utan vas som i ett a med tva prickar). Sa frustrerande! Kan ju inte prata i telefon eller med personer irl! Jobbigt. Dessutom sager bade min Jiejie och Simons AYi att jag maste ata medicin. Visst, men vad ater man for medicin mot en knapp hals som vagrar lata stambanden vara? Nan som har en ide? Att dricka varmt vatten far jag krupp pa. Alla kineser ( inklusive Xiaojing) tjatar om att jag ska "duo he re shui!" Men jag vill inte dricka massor med massor varmt vatten! det har jag gjort och trottnat pa. Te vill jag inte heller ha. Jag har bara ackligt te. Det enda goda ar ett sotat gront mjolkte. Men, som sagt, det ar sotat! Suck. Vad man gora, vad man gora?

Pa mammas begaran (snarare utpressning) kommer det snart bilder. Ikvall om ni har tur. Det beror pa vad jag hinner. Maste plugga en massa och borja provpacka. Men om Simon hinner ska han hjalpa mig att lagga upp. Jag har alla bilder pa hans externa harddisk. Superbra for da kan jag ta bilder i Raw format.
*For alla som inte ar sa nordiga som jag pa fotografering ar RAW format det formatet med bast upplosning. Det finns t ex jpeg ocksa, men det ar mycket samre. Men rawbilder tar ofantligt mycker mer plats. Darfor ar det bra med Simons dator sa jag kan tomma da och da. Far bara plats med 400 rawbilder men 1000-5000 jpegbilder*
  
Hur som helst behovs Simons dator kombinerat med Simons datorkunnighet. Sa, i kvall gott folk finns det forhoppningsvis bilder. Min kvall alltsa. det skilljer forresten bara sex timmar mellan Kina och Sverige nu. Kina har samma tid aret om. Dessutom har de samma tidszon som i Peking i hela landet! Det ni! Tank de som bor i vastra Kina (Peking ligger nasten langst till oster)! Kina ar storre an hela Europa... Kina ar galet knappt!

Birgitta och Walter mailade mig. Roligt roligt!

Snart fyller mozer ar... Vad onskas Mozter? Nagra onskemal? Jag har mina ideer dock.... Far se om jag lyckas forverkliga dem bara. Appropa det, mamma, kan du ringa?

Nu ska jag ga och snora, hosta och forsoka fa min vaes bli till en viskning.

//Emma, nu med en ofungerande kropp

P.s. Jag kollade pa en Fred Astaire film igar. Roligt varre! Den ska med till Sverige igen! D.s.


 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår inte vad du menar med utpressning.....
Jag hann inte ringa innan du hade gått och lagt dig. Vi hörs imorgon.
Puss Puss Emma!!!!!

2008-04-06 @ 18:09:41
Postat av: Brüshan.

Sluta vara sjuk, det är dumt.

Postat av: Mozter

Bry dig inte om "utpressaren", Mozter skydda dig !! Ingen risk att du blir djurgårdare
*asg*

2008-04-06 @ 20:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback