22 oktober, måndag

Usch usch!
Jag har ångest. Vet inte hur jag ska klippa mig! Ska jag spara inför Kina eller ska jag klippa mig kort? Kort är coolare, men långt är så mycket mer praktiskt! Ojoj... Jag kommer liksom inte kunna fixa med håret lika mycket i Kina som här. Kan absolut inte duscha varje dag. Så... Hur jag göra?

Hade förresten en helt sjuk lektion idag. I fredags fick jag reda på att jag skulle hålla en 40 minuter lång lektion i kinesiska för gymnasieelever på ett waldorfgymnasium i Linköping idag.... När jag väl kommer dit är allt skitrörigt. Det var sju klasser som skulle ha kinesiska med oss kineser. Det betyder att vi skulle hålla lektionerna två och två... Men... När jag kom till skolan var det väldigt många "sjuka". Vi var SJU i skolan av 12! Sjuka, jo visst! Det betydde att jag fick hålla en lektion på egen hand. Men när vi kom till skolan visade det sig att den där 40 min långa lektionen tydligen var tre timmar! Men hallå!! Bra kommunikationer mellan rektor och våra lärare. Jaja, det gick bra. Tråkiga elever som inte var så nyfikna på kinesiska. Men efter sa de att de (nästan) allihop ville söka till Bona nästa år. Good luck! Vi är sista årskursen som någonsin kommer att gå ut Bonas kinakurs! Ha! Sen ska Xiaojing göra någonting annat.

Nu ska jag "sova". Eller... lägga mig i sängen och låtsas att jag sover, för att sova har jag inte kunnat göra på flera veckor. Kanske blir lite Ronny och Ragge igen. Vem vet?


//Emma, nu med narkolepsi och megastor hunger..

Kommentarer
Postat av: Linen

Ne, nu blir jag stolt! :D
Höll du en lektion helt själv? :D
Wow!!! :D

Älskar dig :D
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback