26 november, måndag

Hej värld!

Idag är det måndag och jag är ledig. Rätt skönt. Hade ju besök i helgen och så hinner man inte plugga. Får se om jag tar mig i kragen och gör det om en stund. Har inte ens ätit nåt idag och klockan är halv tre... Ujuj.

Jag har ett dilemma... Jag var inne på Pers blogg (Cheezys Per), haakenbaad.blogspot.com (tror jag, har en länk på min sida om ni vill kolla) och där pratade han om lussebullar... Det var ju inte utan att jag blev sugen. Attans bananer! Vad ska jag göra? Ska jag pallra mig ner till Östensons och handla jäst, saffran och hela köret? Mit kök är ju bara en kubikdecimeter stort så att baka käns inte så akruellt... Men... lussebülls alltså.
Dessutom har jag inte gjort mig i ordning idag. Mitt hår står åt fler håll än det finns vädersträck ( stavas det med e eller ä?).

Har köpt nya Harry Potter, men har inte kommit till ro för att läsa. Det pyser och låter för mycket här för att jag ska kunna sugas in i boken som jag brukar göra! Och varje gång jag tänker börja läsa börjar mina grannar skrika och såär det omöjligt att få in ett enda ord i huvudet!

Till er som jag står nära uppmanar jag att ringa mig. Jag har lite chockerande nyheter, David du vet redan.
Eller, ring och ring... Ring om ni har lust så får ni reda på nåt ni inte viste.

Kommer förresten hen på söndag. Får skjuts av min underbara Mozter med familj! :D



Är vi lika? Jag brukar alltid kallas för Helena av mamma när hon är med. Det lustiga är att Linen alltid kallas för Hanna (Helenas dotter och min kusin). Hm... För många tjejer i Janevret-Håkanson-klanen kanske?

Nä, nu kanske jag ska gå och ta på mig strumpor. Det är bara 17C här, så det är nog en bra ide. Och det där med lussebüllarna... Njam det är stora snöblaffor ute nu. Mjuffs...

//Emma, nu med funderingar på frukost.

Förresten, jag flyttar härifrån om tre-fyra veckor! Yippie och sorg. Lite skumt. Sen är jag åter Stockholmsböna!!
...I ytterligare tre veckor, sen blir det beijìngrén, eller som vi säger Pekingbo :P (Peking betyder förresten den norra huvudstaden bei=norr, jing=huvudstad. Nu kan ni det ).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback